מה זה משנה?

מה זה משנה?

סדרת פודקאסטים בהפקה משותפת של שתיל - הקרן החדשה לישראל והארץ Labels ובהנחיית מירנה קציר משתיל ואמל עורבי מהקרן החדשה לישראל. בפרקים בסדרה נתבונן מקרוב על הנושאים שבאמת משנים במדינת ישראל היום, נשמע את הסיפורים והמאבקים שמאחורי הנושאים האלה, נכיר את האנשים שהקולות שלהם פחות נשמעים במהדורות החדשות ונחשוב איך אפשר ליצור כאן חברה שוויונית וצודקת יותר. עקבו אחרי שתיל ברשתות החברתיות, הירשמו לניוזלטר כדי לקבל עדכונים על מה שקורה בעולם השינוי החברתי ואם אתם בעצמכם אקטיביסטים או מעוניינים לחולל שינוי - תקבלו בבלוג אינסוף כלים וידע - הכי רלוונטיים והכי עדכניים שיש. בלוג שתיל: https://shiftshatil.org.il/ פייסבוק שתיל: https://www.facebook.com/ShatilIsrael/

Episodes

October 6, 2022 40 mins

בישראל של שנת 2022 יש מילה אחת שאסור לומר: כיבוש. אלא שלמרות האדישות הכללית בתוך הקו הירוק, השליטה הישראלית בגדה המערבית נמשכת וגובה מחירים כבדים מהתושבים הפלסטינים וממדינת ישראל. בחינה מיוחדת של החיים תחת המשטר הצבאי בשטחים, של המחסור במים ובמשאבים חיוניים אחרים – ושל הניסיונות העיקשים למצוא פתרון אמיתי לסכסוך שנכנס לשנתו ה-55.

משתתפים: עוודה חוואטלין, פעיל זכויות אדם מהכפר אום אל-...

Mark as Played

המהומות בערים המעורבות במהלך המבצע הצבאי בעזה - שומר החומות, חרצו סדק נוסף במרקם החיים העדין במדינת ישראל – וגרמו, בעיני רבים, לדעיכתה של התקווה לחיים משותפים בין יהודים לערבים. פרק מיוחד שעוסק בהיסטוריה של הניסיונות לכונן בארץ חיים משותפים – מהכישלונות הצורמים ועד התקווה לשינוי חיובי: "אנחנו לא יכולים להמשיך לקלל את החושך – חייבים לנסות להדליק את האור".

משתתפים: אריאל דלומי, מנכ"ל משותף של ארגון אג'יק, ש...

Mark as Played

יוצרת אתיופית, אמן ספוקן וורד תימני וחוקרת שמשנה את מה שחשבנו על סיפור העלאת יהודי אתיופיה: פרק מיוחד על תופעת הגזענות בחברה הישראלית. מהמקורות שלה, דרך ההתמודדות של מיעוטים כהי עור, שסובלים מאפליה – ועד לביטויים השקטים וההרסניים במיוחד של הגזענות הטבועה בחברה: "הסוכנת שלי אמרה לי – אתה מאוד מאוד שחור. לא ייקחו אותך לקמפיין של בנק, מקסימום לקמפיין של חומוס"

משתתפים: יוסי צברי, שחקן, סטנדאפיסט ואמן ספוקן ו...

Mark as Played

כבר בראשית ימיה של המדינה, דרשו גורמים דתיים בהובלת הרב קוק לשלול את זכות ההצבעה מנשים. מאז ועד היום, מתחולל כאן מאבק פנימי על שוויון נשים בכל שדות החיים. בעשור האחרון, נדמה שהכף שוב מוטה לטובת מי שמבקשים להדיר את רגלי הנשים בישראל מהמרחב הציבורי: בעקבות המאמצים לשילוב חרדים באקדמיה ובתעסוקה, מרחבים מופרדים זוכים ללגיטימציה מוגברת. "הייתה הקצנה מאוד גדולה בחברה הישראלית, מבלי להבין שלמחיקת נשים יש השפעות ארוכות טווח".

...

Mark as Played

מדוע מתקיימים פערים באיכות שירותי הבריאות בתוך מדינת ישראל – ואיך ניתן לצמצם אותם? שורה ארוכה של מחקרים מראים כי קיימים פערים עמוקים בכל מדדי הבריאות בין תושבי הפריפריה למרכז, בין אוכלוסיות מרקע סוציו-אקונומי שונה – ובין יהודים לערבים. בישראל של שנת 2022 כבר אי אפשר להתעלם ממציאות של פערים בתוחלת החיים, בנגישות טיפולים מצילי חיים ובזמינות של רופאים בעלי התמחויות שונות. כדי להבין כיצד נותרו הפערים הללו עלינו ללכת אחורה,...

Mark as Played

דחיקה של הבדואים מאדמותיהם – או השתלטות עוינת על הנגב? אל תוך סוגיית הכפרים הלא-מוכרים של בדואים בנגב – בחיפוש אחר פתרון. שלושים ושבעה כפרים בדואים לא מוכרים עומדים בשנים האחרונות במרכז אחד המאבקים הפוליטיים החריפים יותר בארץ. מימין נשמעות טענות על השתלטות על אדמות מדינה, הבדואים עצמם מתריעים כי הם נדחקים בצורה שיטתית מאדמותיהם – ולכולם ברור כי המצב הנוכחי הוא בלתי נסבל. מהיחסים החמים בין הבדואים למדינה בשנותיה הראשונו...

Mark as Played

Popular Podcasts

    Current and classic episodes, featuring compelling true-crime mysteries, powerful documentaries and in-depth investigations.

    Death, Sex & Money

    Anna Sale explores the big questions and hard choices that are often left out of polite conversation.

    Stuff You Should Know

    If you've ever wanted to know about champagne, satanism, the Stonewall Uprising, chaos theory, LSD, El Nino, true crime and Rosa Parks, then look no further. Josh and Chuck have you covered.

    Crime Junkie

    If you can never get enough true crime... Congratulations, you’ve found your people.

    Start Here

    A straightforward look at the day's top news in 20 minutes. Powered by ABC News. Hosted by Brad Mielke.

Advertise With Us
Music, radio and podcasts, all free. Listen online or download the iHeart App.

Connect

© 2024 iHeartMedia, Inc.