האוניברסיטה המשודרת: המדען העירום - סמסטר 8

האוניברסיטה המשודרת: המדען העירום - סמסטר 8

כמדי סמסטר, "המדען העירום" בשיתוף עם מיזם WIZE, מגיש לכם את מיטב החוקרים בישראל בשיחה עם בן שני, אחד על אחד מול קהל. ומה יהיה לנו הפעם? נדבר על אסטרוביולוגיה וננסה להבין איך מחפשים אחר חיים ביקום ומה הסיכוי להקמת התיישבות אנושית במאדים; נלמד מהי אפיגנטיקה ונבדוק האם יתכן שאנחנו יורשים מהורינו לא רק גנים אלא גם זכרונות; נשמע על קיימות עירונית ואיך יכולות הערים שלנו להפוך לירוקות יותר ולהוות חלק משמעותי מהפתרון למשבר האקלימי; נתוודע לעולמו המרתק של העטלף - היונק המעופף היחיד - ונגלה כיצד מסייע המחקר בעטלפים בפיתוח טכנולוגיות ניווט חדשניות; נבחן את מערכת המשפט הפלילי בישראל - נברר מהם הגורמים שמובילים להרשעות שווא והאם מוטב לשקול מחדש את תפיסתנו לגבי ענישה; ולבסוף - נצלול לעולם הננוטכנולוגיה המולקולרית ונחקור את היישומים המפתיעים שלה 96046

Episodes

July 20, 2020 34 mins
מהם המאפיינים הייחודיים בהליך הפלילי בישראל? אילו גורמים מובילים להרשעות שווא? ולמה אנשים מודים בפשע שלא ביצעו?
Mark as Played
כיצד משפיעות הטיות על פסיקותיהם של שופטים? האם הסדר טיעון הוא הסכם בעייתי? והאם כדאי לאמץ חלופות למאסר?
Mark as Played

מדוע משמשים עטלפים לפיתוח טכנולוגיות ניווט? כיצד משתמשים בהם לצרכי ביטחון וחקלאות? והאם אפשר ללמוד ממחקר העטלפים גם על בני אדם?

Mark as Played
מה הופך את העטלף לחיה ייחודית? כיצד משמש אותו חוש הסונאר שלו להתמצאות במרחב? ואיך חוקרים שיחות של עטלפים?
Mark as Played
מהם המהלכים הקריטיים להתמודדות עם משבר האקלים? מה מקומם של תאגידים בתהליך? האם הערים בישראל ערוכות להתמודדות? ומאילו ערים בעולם כדאי ללמוד?
Mark as Played

כיצד השפיעה המהפיכה העירונית על כדור הארץ? כיצד נמדדת טביעת הרגל האקולוגית של ערים? ועד כמה הצורך בקיימות מתנגש עם ערכי הקפיטליזם?

Mark as Played
מהן מולקולות RNA? כיצד יכולה חוויה מסוימת להשפיע על המטען הגנטי? איך בוחנים רציונאליות אצל תולעים? והאם בעתיד נוכל להנדס את צאצינו כפי שנרצה?
Mark as Played
איך פועל מנגנון התורשה האפיגנטי? האם יתכן שהתיאוריה האבולוציונית של לאמארק אינה מופרכת כפי שחשבו בעבר? והאם הורינו יכולים להוריש לנו לא רק תכונות פיזיות, אלא גם זכרונות?
Mark as Played
מהם המאפיינים הייחודיים של מאדים ועד כמה הוא שונה מכדור הארץ? מדוע חוקרים את הכוכב האדום דווקא במכתש רמון? עד כמה קרובה יציאת משלחת מאוישת למאדים והאם יתכן שבעתיד תוקם שם התיישבות אנושית?
Mark as Played
מהי אסטרוביולוגיה? מה הסיכוי למצוא ציביליזציה נוספת אי שם בחלל? מהם הסימנים הטובים ביותר לקיומם של חיים וכיצד חיידקים עשויים לעזור לנו במציאתם?
Mark as Played

Popular Podcasts

    Current and classic episodes, featuring compelling true-crime mysteries, powerful documentaries and in-depth investigations.

    Stuff You Should Know

    If you've ever wanted to know about champagne, satanism, the Stonewall Uprising, chaos theory, LSD, El Nino, true crime and Rosa Parks, then look no further. Josh and Chuck have you covered.

    The Nikki Glaser Podcast

    Every week comedian and infamous roaster Nikki Glaser provides a fun, fast-paced, and brutally honest look into current pop-culture and her own personal life.

    White Devil

    Shootings are not unusual in Belize. Shootings of cops are. When a wealthy woman – part of one of the most powerful families in Belize – is found on a pier late at night, next to a body, it becomes the country’s biggest news story in a generation. New episodes every Monday!

    Start Here

    A straightforward look at the day's top news in 20 minutes. Powered by ABC News. Hosted by Brad Mielke.

Advertise With Us
Music, radio and podcasts, all free. Listen online or download the iHeart App.

Connect

© 2024 iHeartMedia, Inc.