האוניברסיטה המשודרת: המדען העירום - סמסטר 3

האוניברסיטה המשודרת: המדען העירום - סמסטר 3

האוניברסיטה המשודרת, בשיתוף מיזם WIZE, מגישה מדי יום שני את "המדען העירום" – מיטב החוקרים בישראל נפגשים לשיחה עם בן שני, אחד על אחד מול קהל. בסמסטר הקרוב נעסוק, בין היתר, במערכת החיסונית, וננסה להבין האם היא יכולה "להצעיר את המוח"; נדבר על הפסיכולוגיה של קונפליקטים ונתהה מדוע חברות אינן מצליחות לסיים סכסוכים, גם בניגוד מובהק לאינטרס שלהן; נבדוק איך מצב הרוח ומזג האוויר משפיעים על ההחלטות הכלכליות שלנו; ונשאל מה אנחנו יכולים ללמוד על אדם מהסתכלות פשוטה בפניו. 17473

Episodes

February 1, 2023 30 mins

למה אנחנו כל כך רחוקים מהבנה של המוח האנושי בעוד את שאר פעולות הגוף האנושי כבר פיצחו טובי המדענים? לאיזה כיוונים מתפתח הממשק בין המוח למחשבים? ואיזה המצאות פיתחנו כחיקוי ליכולות שיש לדולפינים?

Mark as Played

כיצד פיתוח ממשקי מוח-מחשב יאפשרו לנו לשוחח עם מי שלא מסוגלים לדבר? האם ייתכן כי בעתיד הקרוב מדבקה על ראשנו תוכל לקרוא את המחשבות שלנו? ומהן הסכנות שמציבה ההמצאה הזו?

Mark as Played

כיצד אנחנו ניגשים לקבלת החלטה כלכלית? האם גורמים כמו מזג האוויר או פקקי תנועה משפיעים על ההחלטות הכלכליות שלנו? והאם יועצי ההשקעות שלנו מושפעים יותר מגורמים סביבתיים?

Mark as Played

מהי כלכלה התנהגותית? אילו עקרונות של הכלכלה הקלאסית משנה הכלכלה ההתנהגותית? מהן ההטיות שגורמות לנו לקבל החלטות כלכליות שגויות?

Mark as Played

האם ניתן כבר לבצע שינויים גנטיים בגוף האדם? מהן הסכנות הכרוכות בתהליכים הללו?

Mark as Played

מה מקורן הגנטי של בעיות רפואיות שכיחות לצד מחלות תורשתיות נדירות? מדוע אוכלוסיות מסוימות סובלות ממחלות תורשתיות מסוימות? וכיצד ההבנה של מנגנון מחלה מסוימת מקדם אותנו לעבר פיתוח טיפול מתאים?

Mark as Played

מהו עיוורון פרצופים? האם יש כזה דבר פנים אמינות? פנים טובות? והאם מסדרי זיהוי הם אמצעי אמין ללכידת פושעים?

Mark as Played

באיזה גיל מתחילים לזהות פנים? באיזה חלק במוח זה קורה? מיהו "סופר רקוגנייזר"? ולמה כל הסינים נראים לנו דומים? (והאם אנחנו נראים דומים גם להם?)

Mark as Played

האם מדפסות תלת מימד יכולות להאריך את תוחלת חיינו? מהן השתלות צואה? איך אפשר לעזור לאנשים בעודף משקל בעזרתן? והאם בעתיד נוכל לוותר על פנסי הרחוב ולהאיר את המדרכות עם עצים זוהרים שהונדסו גנטית להאיר באופן טבעי כמו גחליליות?

Mark as Played

מהו מחשב ביולוגי? איך טיפה אחת מהמעבדה של ד"ר תום רן יכולה לטפל בגידול סרטני? ועם התפתחות הטכנולוגיה ברפואה שיכולה לשנות לגמרי את יכולות בני האדם, האם עלינו לחשוש מהמדענים, או שמא מהגאונים שפועלים באופן עצמאי בחדרי חדרים?

Mark as Played

האם ניתן לטפל במחלות ניווניות כמו אלצהיימר על ידי טיפול במערכת החיסון או שהן תוצאה ביולוגית של תהליך ההזדקנות? האם לתקינות מערכת החיסון יש קשר להתמודדות שלנו טראומה נפשית?

Mark as Played

איזה תפקיד משחקים רגשות חיוביים בחברות החיות בסכסוך? מהם ההבדלים בין הצד החלש והצד החזק בסכסוכים א-סימטריים? האם מנהיגים משתמשים בכלל בכלים שמציעים הפסיכולוגים הפוליטיים?

Mark as Played

מהי פסיכולוגיה פוליטית? מה משותף לחברות הנמצאות בסכסוך? האם המחסומים המעכבים תהליכי שלום הם אידיאולוגיים או שמא פסיכולוגיים?
ללמוד על אדם מהסתכלות פשוטה בפניו.

Mark as Played

Popular Podcasts

    Current and classic episodes, featuring compelling true-crime mysteries, powerful documentaries and in-depth investigations.

    Stuff You Should Know

    If you've ever wanted to know about champagne, satanism, the Stonewall Uprising, chaos theory, LSD, El Nino, true crime and Rosa Parks, then look no further. Josh and Chuck have you covered.

    The Nikki Glaser Podcast

    Every week comedian and infamous roaster Nikki Glaser provides a fun, fast-paced, and brutally honest look into current pop-culture and her own personal life.

    White Devil

    Shootings are not unusual in Belize. Shootings of cops are. When a wealthy woman – part of one of the most powerful families in Belize – is found on a pier late at night, next to a body, it becomes the country’s biggest news story in a generation. New episodes every Monday!

    Start Here

    A straightforward look at the day's top news in 20 minutes. Powered by ABC News. Hosted by Brad Mielke.

Advertise With Us
Music, radio and podcasts, all free. Listen online or download the iHeart App.

Connect

© 2024 iHeartMedia, Inc.