האוניברסיטה המשודרת: מבוא לפמיניזם

האוניברסיטה המשודרת: מבוא לפמיניזם

כמעט מאה שנים חלפו מאז קיבלו נשות ארצות הברית את זכות ההצבעה, אולם נדמה שגם היום קשה למצוא הסכמה בכל הנוגע למהפכה הפמיניסטית - בעוד שיש שיטענו שהמהפכה הסתיימה, יהיו שיאמרו מנגד שהיא בקושי התחילה. בסמסטר הזה של הקורס "מבוא ל" נבקש לקבל את תמונת המצב הנוכחית, עם סדרת שיחות על סוגיות עכשוויות בפמיניזם. ביחד עם קובי מידן ומיטב החוקרות ננסה למפות את ההיסטוריה והפילוסופיה של התנועה הפמיניסטית, נשאל אם יש הבדל בין המוח הנשי למוח הגברי, נבדוק מה מצב הנשים בכלכלה, בפוליטיקה ובתקשורת וגם איך הפמיניזם משפיע על גברים. 17487

Episodes

January 26, 2023 29 mins

אילו תפקידים פתוחים כיום בפנים נשים בצה"ל? מה הם הגורמים המשפיעים על חווית השירות של נשים? ומהי ההשפעה של תהליך ההדתה של הצבא על מעמדן של הנשים המשרתות בו?

Mark as Played

מהם לימודי גבריות וכיצד נולד תחום המחקר הזה? מהם המנגנונים שמשמרים את הגבריות ההגמונית? איך מגייסים את הגברים למאבק הפמיניסטי?

Mark as Played

האם יתכן פמיניזם דתי? כיצד הוא נולד? ומדוע הוא זוכה לפריחה דווקא בעידן הרשתות החברתיות?

Mark as Played

מהו פמיניזם מזרחי? מדוע התחברה המחאה המזרחית עם המחאה הפמיניסטית כבר מראשיתה? כיצד הפמיניזם המזרחי בא לידי ביטוי בתרבות הישראלית של ישראל 2016?

Mark as Played

מהו הפער בין מקומם של גברים בשוק התעסוקה לבין מקומן של הנשים בו? מהי המשמעות של הפער הזה? והאם השינוי נראה באופק?

Mark as Played

מהו מעמדן של הנשים בפוליטיקה הישראלית? איך זה שלמרות שהייתה לנו כבר ראשת ממשלה הנשים הם עדיין מיעוט בחיים הציבוריים? איפה אנחנו ביחס לעולם?

Mark as Played

במה התאפיינו המאבקים המשפטיים של הזרמים הפמיניסטיים השונים, ומה הם השיגו? מה הופך את החוק למניעת הטרדה מינית בארץ לייחודי בעולם? האם כל מאבק פמינסטי יכול להתרחש בין כותלי בית המשפט?

Mark as Played
האם המיניות שלנו פוליטית, מה הוביל את הפמיניסטיות האמריקאיות בשנות השבעים להתחיל לעסוק בשאלה זו, וכיצד הפכה הפורנוגרפיה לסלע מחלוקת מרכזי בשיח הפמיניסטי?
Mark as Played

מה הקשר בין המהפכה התעשייתית למוסד האמהות כפי שאנחנו מכירים אותו היום, איך החברה מתייחסת לנשים שבוחרות שלא להיות אמהות, והאם הזכות שלא להביא לילדים לעולם שמורה רק לחלק קטן מהאוכלוסיה?

Mark as Played
מה לומדים ילדים וילדות מאגדות האחים גרים? במרכזם של כמה סרטים הוליוודים נמצאת גיבורה אישה, ומה זה אומר? ואיזו מהפכה הביאה למסכים הסדרה "סקס והעיר הגדולה"?
Mark as Played

האם לנשים ולגברים יש מוח שונה? האם המין הוא הגורם העיקרי הקובע את התכונות וההתנהגות שלנו? ולמה השאלות הללו נוגעות לפמיניזם?

Mark as Played
מה הם הזרמים הפילוסופיים שעיצבו את המאבק הפמיניסטי ואת מטרותיו? מדוע הדימוי של האדם האידאלי בפילוסופיה נוצר בדמות גבר? ומה בין השאלות האלו לחנויות צעצועים?
Mark as Played
מתי נולד הפמיניזם? מי היו הסופרג'יסטיות? והאם נשים באמת זכו לשיוויון בראשית התנועה הציונית, כמו שתמיד סיפרו לנו?
Mark as Played

Popular Podcasts

    Current and classic episodes, featuring compelling true-crime mysteries, powerful documentaries and in-depth investigations.

    Stuff You Should Know

    If you've ever wanted to know about champagne, satanism, the Stonewall Uprising, chaos theory, LSD, El Nino, true crime and Rosa Parks, then look no further. Josh and Chuck have you covered.

    The Nikki Glaser Podcast

    Every week comedian and infamous roaster Nikki Glaser provides a fun, fast-paced, and brutally honest look into current pop-culture and her own personal life.

    White Devil

    Shootings are not unusual in Belize. Shootings of cops are. When a wealthy woman – part of one of the most powerful families in Belize – is found on a pier late at night, next to a body, it becomes the country’s biggest news story in a generation. New episodes every Monday!

    Start Here

    A straightforward look at the day's top news in 20 minutes. Powered by ABC News. Hosted by Brad Mielke.

Advertise With Us
Music, radio and podcasts, all free. Listen online or download the iHeart App.

Connect

© 2024 iHeartMedia, Inc.