Participatient

Participatient

אם גם אתם מרגישים שהגיע הזמן לשינוי במערכת הבריאות באמצעות שיתוף מטופלים. אם אתם מתוך המערכת או מחוצה לה Participatient - הוא הפודקאסט בשבילכם. מדי שבועיים נביא לכם את מה שצריך לדעת על שיתוף מטופלים לשינוי מערכת הבריאות. עקבו אחרינו: אורי גורן| ליאת רותם מלמד

Episodes

June 8, 2024 46 mins

פרק באנגלית | סוזנה פוקס מחברת הספר "Rebel Health" חולקת את התובנות שלה על המהפכה בבריאות בהובלת  מטופלים. בראיון אנו מדברים על הרעיון של ה- Rebel Health Matrix  הממפה את האתגרים שמטופלים מתמודדים איתם ואת הדרכים שבהן הם יכולים להתגבר עליהם. פוקס גם מציגה סיפורי השראה של קהילות מטופלים כמו אלה החיים עם סוכרת (האזינו לפרק " כיצד חדשנות מטופלים הגיעה לקבלת אישור מהאף די איי האמריקאי") שהובילו חדשנות על ידי ...

Mark as Played

רמי יולזרי, חי עם פוסט טראומה מאז מלחמת לבנון הראשונה. עברו 9 שנים מרגע הטראומה ועד שאובחן, ובהמשך עבר עוד זמן עד להבנה שספורט וריצה מסייעים לו בהתמודדות. לאחר ההבנה הזו החל במסע חיים להקים ולסייע לאחרים להתמודד יחד בקבוצות ריצה וספורט. כיום כחלק מעמותת נטל פועלות קבוצות רצים עם רמי. בימים כמו אלה, הידע שצבר רמי כמתמודד שווה הרבה מאוד. 

רמי המליץ במהלך השיחה עם הרצאת הטד של סבסט...

Mark as Played

ד"ר ירדן לוינסקי הוא מומחה בפסיכיאטריה והיועץ הפסיכיאטרי של חטיבת הקהילה בשירותי בריאות כללית. לד"ר לוינסקי נוכחות ברשתות החברתיות,  הוא מחזיק בלוג כבר שנים, ואחד מהחלוצים של הכנסת כלים דיגיטליים בבריאות הנפש. על כל אלה והקשר שלהם לעצמת מטופלים אנחנו מדברים בפרק שעוסק באתגר בריאות הנפש שעומד בפני מדינת ישראל, וכיצד מתן כלים למטופלים אמור לסייע. 

לבלוג שלד"ר לוינסקי : https://www...

Mark as Played

בפרק זה מתארחת ניצן ברנשטיין, אקטיביסטית, מרצה, עובדת סוציאלית קלינית, יזמת ויוצרת תוכן. עוסקת בשוויון מגדרי במערכת הבריאות, חווית המטופלת השקופה, עשייה נשית ובינוי קהילות אקטיביסטיות מזה 8 שנים, בין השאר כמייסדת שותפה ומנכ"לית שותפה לשעבר של עמותת אנדומטריוזיס ישראל. בפרק היא מספרת איך התגלגלה לאקטיביזם, כיצד ניתן למנף את כוחן של קהילות, ומהן מחלות שקופות. היא מספרת ומפרטת גם על אנדומטריוזיס, הפוגעת ב-1 ...

Mark as Played

מלי קושא, משנה ליו"ר החברה הישראלית לאיכות ברפואה ומי שכיהנה במגוון תפקידים בכירים בקופות החולים מספרת בפרק זה על ההחלטה לשתף מטופלים באופן אקטיבי בכנס השנתי של החברה הישראלית לאיכות ברפואה, וכיצד חמלה היא אחד המניעים החשובים שיש לשים במרכז העשייה הרפואית.

הפרק הזה הוקלט בחול המועד סוכות, ממש רגע לפני בטבח ב-7.10 ולכן יש לשמוע אותו בפרספקטיבה הזו מבחינת האווירה והדיון. האזנה פור...

Mark as Played

בפרק מיוחד שמשודר גם בפוסדקאסט ההיברדיות שמדבר על  תהליכים קבוצתיים בארגונים ועסקים. באמצעות היברידיות שילוב- רגשי עסקי, דיגיטלי ופרונטלי, פרטי וקבוצתי, עם סל כלים רחב מעולמות מגוונים.

דיברנו עם לי-אור סלע וליאור רותם גורדון על כך שעולם הבריאות עובר שינוי בשנים האחרונות, האמון במערכת הבריאות הולך ויורד, בעוד הסמכות של הצוותים הרפואיים מקבלת תפנית כי המידע הרבה יותר נגיש בזכות העולם הדיגיטלי.

ולצד כל הקשיים שיש בכך, יש הרבה מאוד יתר...

Mark as Played

בפרק הזה אירחנו את מיכל מנשה שהובילה את הקמת היחידה לשירות וחווית האדם בבית החולים שיבא ולאחר מכן את ניהלה את אגף השירות וחווית האדם במשרד הבריאות. שוחחנו על חווית המטופל אל מול חווית האדם, חווית המטופל אל מול העצמת מטופל ועוד.  האזנה נעימה.

אם תרצו להכיר את מיכל מנשה: https://www.linkedin.com/in/michal-menashe

 

Mark as Played

בפרק הנוכחי אנחנו מתחילים בדיון על ChatGPT והמשמעות שלו בצריכת שירותי בריאות מצד המטופלים.  אנחנו עוד בתחילתה של המהפכה אבל כבר ברור שמדובר בשינוי משמעותי ומהותי של חיינו והוא ללא ספק ישפיע גם על המטופלים ודרכי הפעולה שלהם בעת צריכת שירותי בריאות. 

Mark as Played

טלי רוזין, מנכ"לית עמותת אחת מתשע, וחברה של צוות הפודקאסט באה לשיחה פתוחה על פמיניזם, נשים, ידע והעצמת מטופלות ומטופלים. וכן גם הספר עם הגלגל נמצא שם. האזנה נעימה. 

 

Mark as Played

מטופלים הם מקור משמעותי ליצירת חדשנות במערכת הבריאות, בין אם זה מטופלים שהפכו יזמים, בין אם זה שיפור שירותים והשמת צרכים על השולחן, ובין אם זה ניצול יכולות טכנולוגיות לשיפור הקיים. הסיפור של טיידפול הוא אחד המרתקים בתחום והוא יצר לנו סיבה לדבר על התחום. הודעת האף די איי:  https://www.accessdata.fda.gov/cdrh_docs/pdf20/K203689.pdf

 

Mark as Played

ראיון ראשון בפודקאסט, אנו מתכבדים לארח את שירה קופרמן,  מייסדת שותפה ומנכ"לית  חלאסרטן שמספרת על הקהילה ועל הדרך המיוחדת שלה לייצר שינוי והעצמה של מטופלים בהפיכה המטופל ליזם בתוך העמותה. השינויים שעשתה העמותה בשנים האחרונות בטיפול בחולי סרטן צעירים הם מדהימים ושווה להקשיב

Mark as Played

כניסתה של רשת האינטרנט והכלים הדיגיטליים שנבנו על גביה שינתה ומשנה את האפשרויות העומדות בפני מטופלים בנגישות למידע רפואי. האם זה מעצים או לא, על זה בפרק החדש שלנו 

Mark as Played

בהיסטוריה של התנועה לשיתוף והעצמת מטופלים לספר נשים לגופן ולתנועה הפמיניסטית שמור מקום חשוב וראשוני. בפרק זה אנו דנים בסיפור ההיסטורי ובהקשר האקטואלי של נשים, טיפול וחשיבות הידע של המטופלת 

Mark as Played

מי אנחנו אורי גורן וליאת רותם מלמד ולמה החלטנו לעסוק בשיתוף מטופלים במערכת הבריאות ובמה יעסוק הפודקאסט 

Mark as Played

הפרק שמסביר למה אנחנו (ליאת רותם מלמד ואורי גורן) מתעקשים לא לקרוא למטופלים ומטופלות צרכנים וצרכניות. 

Mark as Played

Popular Podcasts

    Current and classic episodes, featuring compelling true-crime mysteries, powerful documentaries and in-depth investigations.

    Stuff You Should Know

    If you've ever wanted to know about champagne, satanism, the Stonewall Uprising, chaos theory, LSD, El Nino, true crime and Rosa Parks, then look no further. Josh and Chuck have you covered.

    The Nikki Glaser Podcast

    Every week comedian and infamous roaster Nikki Glaser provides a fun, fast-paced, and brutally honest look into current pop-culture and her own personal life.

    White Devil

    Shootings are not unusual in Belize. Shootings of cops are. When a wealthy woman – part of one of the most powerful families in Belize – is found on a pier late at night, next to a body, it becomes the country’s biggest news story in a generation. New episodes every Monday!

    Start Here

    A straightforward look at the day's top news in 20 minutes. Powered by ABC News. Hosted by Brad Mielke.

Advertise With Us
Music, radio and podcasts, all free. Listen online or download the iHeart App.

Connect

© 2024 iHeartMedia, Inc.