האוניברסיטה המשודרת - 50 שנה למלחמת ששת הימים

האוניברסיטה המשודרת - 50 שנה למלחמת ששת הימים

לציון חמישים שנים למלחמת ששת הימים, האוניברסיטה המשודרת מציגה סדרה מיוחדת העוסקת במאורעות המלחמה ובהשפעותיה, בזירה המדינית, הצבאית והתרבותית. ליעד מודריק בשיחה עם אלוף משנה במילואים ד"ר עמי גלוסקא, חוקר ומרצה לחוץ וביטחון ומחבר הספר "אשכול, תן פקודה!" על צה"ל וממשלת ישראל בדרך למלחמת ששת הימים, על הזירה המדינית במלחמת ששת הימים. טלי ליפקין-שחק בשיחה עם פרופ' מוטי גולני, ראש החוג לתולדות עם ישראל באוניברסיטת תל-אביב, על הזירה הצבאית במלחמת ששת הימים. קובי מידן בשיחה עם ד"ר תום שגב, היסטוריון ומחבר הספר "1967 - והארץ שינתה את פניה", על הזירה התרבותית במלחמת ששת הימים 4545

Episodes

May 29, 2017 25 mins

מה היו הגורמים שהובילו לתחושת שיכרון הניצחון שהורגשה בחברה הישראלית לאחר מלחמת ששת הימים? באיזה אופן שינתה המלחמה את יחסי הכוחות בחברה? וכמה זמן עבר עד שהתחילו הוויכוחים על עתיד השטחים הכבושים?

Mark as Played

האם היה מי שחשב על השלכות המלחמה מיד לאחריה? מה היתה עמדתה של הציונות הדתית לאחר המלחמה? על אילו שטחים היה מעדיף בן-גוריון לוותר למען השלום?

Mark as Played

האם היה מי שחשב על השלכות המלחמה מיד לאחריה? מה היתה עמדתה של הציונות הדתית לאחר המלחמה? על אילו שטחים היה מעדיף בן-גוריון לוותר למען השלום?

Mark as Played

כיצד משחקי המעצמות פעלו לטובתה של ישראל במלחמה? מדוע אמר דיין "מי צריך את כל הוותיקן הזה"? כיצד הפוליטיקה המקומית בגולן השפיעה על מהלכי הקרב?

Mark as Played

מדוע מלחמת ששת-הימים היוותה חוויה מתקנת למלחמת העצמאות? כיצד מנהלים מלחמה עם דעות כה רבות ומנוגדות? מה היה קורה אילו לא היו ממנים את דיין לשר הביטחון?

Mark as Played

האם ניתן לקיים מלחמה "אלגנטית", כקביעתו של בר-לב? מה היה מקומן של המעצמות לקראת המלחמה ובמהלכה? כיצד ההתפתחות הכלכלית בין מלחמת סיני לששת הימים סייעה למדינה?

Mark as Played

מה היו המאבקים בפנימיים במערכת הפוליטית בישראל על הנהגת המדינה והצבא בעת המשבר? אילו מאמצים דיפלומטיים עשו כל השחקנים על מנת להימנע ממלחמה? מדוע בחרה ירדן להצטרף לקואליציה הצבאית של סוריה ומצרים - ובכך להצטרף למלחמה?

Mark as Played

מתי משתנה הקונספציה של המודיעין הישראלי הקובעת כי נאצר לא יפתח במלחמה? עד כמה הייתה ארה"ב גורם משפיע בהחלטה של הממשלה להמתין עם היציאה למלחמה, בניגוד להמלצת הצבא? מה היה הנזק של "הנאום המגומגם" של ראש הממשלה לוי אשכול, ימים ספורים לפני פרוץ המלחמה?

Mark as Played

כיצד הזירה הפנימית בישראל - ההיעדר בדמות מנהיג, המיתון הכלכלי הקשה - תרמו לתחושת הפאניקה בעורף האזרחי? כיצד נאומי ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל בערב יום העצמאות 67' תרמו למוכנות של סוריה ומצרים לצאת למערכה נגד ישראל? מה היה המהלך המדיני שהיווה "קזוס בלי" - עילה חד משמעית למלחמה, מבחינת ישראל?

Mark as Played

כיצד הפכו יחסי ישראל-ארה"ב ממשבר לגאות לקראת 67'? מה היו מוקדי המתיחות בין ישראל לשכנותיה בשנים שלפני המלחמה? כיצד עברה מדינת ישראל מ"שבע השנים הטובות" (1964-1957) ל-"האחרון בלוד מתבקש לכבות את האור" (1966)?

Mark as Played

Popular Podcasts

    Current and classic episodes, featuring compelling true-crime mysteries, powerful documentaries and in-depth investigations.

    Stuff You Should Know

    If you've ever wanted to know about champagne, satanism, the Stonewall Uprising, chaos theory, LSD, El Nino, true crime and Rosa Parks, then look no further. Josh and Chuck have you covered.

    The Nikki Glaser Podcast

    Every week comedian and infamous roaster Nikki Glaser provides a fun, fast-paced, and brutally honest look into current pop-culture and her own personal life.

    White Devil

    Shootings are not unusual in Belize. Shootings of cops are. When a wealthy woman – part of one of the most powerful families in Belize – is found on a pier late at night, next to a body, it becomes the country’s biggest news story in a generation. New episodes every Monday!

    Start Here

    A straightforward look at the day's top news in 20 minutes. Powered by ABC News. Hosted by Brad Mielke.

Advertise With Us
Music, radio and podcasts, all free. Listen online or download the iHeart App.

Connect

© 2024 iHeartMedia, Inc.