میهن پادکست | پادکست میهن بلاکچین

میهن پادکست | پادکست میهن بلاکچین

جایی برای بررسی، آموختن و تفکر

Episodes

October 16, 2023 42 mins

 نابغه و ناجی یا شرور عجیب‌وغریب؟ در این قسمت نگاهی به زندگی سم بنکمن فرید انداختیم، کسی که روزی سودای کمک به همه آدما رو داشت، ولی با کاری که کرد، زندگی خیلی از آدما رو نابود کرد.

مقاله زندگی‌نامه: https://mihanblockchain.com/who-is-sam-bankman-fried/

مقاله بررسی سقوط صرافی FTX:

https://mihanblockchain.com/review-ftx-collaps...

Mark as Played

هشت مهر یا به‌عبارت بهتر ۳۰ سپتامبر روز جهانی پادکسته. چند دقیقه‌ای رو درباره این فرم محتوایی و رسالتش صحبت کردیم. به نظر شما چی شد که پادکست انقدر بین افراد مورد استقبال قرار گرفت؟

Mark as Played

اوضاع اقتصاد جهانی بعد از قرون وسطی چه شد؟ تفکر بلونیسم یا زراندوزی چگونه شکل گرفت و عصر طلایی را رقم زد؟ تو این اپیزود بعد از گذر از عصر تاریکی به سراغ عصر اکتشاف رفتیم و مکتب اقتصادی مرکانیلیسم رو بررسی کردیم.

 

-------------------------

وبسایت رسمی و آدرس شبکه‌های اجتماعی 👇

وبسایت میهن بلاکچین

کانال یوتوب میهن...

Mark as Played

چرا هنوز هم برخی از آدما تو تله برخی از افراد به خصوص کلاهبرداران بازارهای مالی اسیر می‌شن؟ چطور می‌شه از چنین اتفاقی جلوگیری کرد؟ تو این اپیزود همراه با ساناز حبیبی درباره این موارد صحبت کردیم.

 

-------------------------

وبسایت رسمی و آدرس شبکه‌های اجتماعی 👇

وبسایت میهن بلاکچین

کانال یوتوب میهن بلاکچین

Mark as Played

عده‌ای معتقدند پروژه Worldcoin‌ ضعف‌های بسیاری دارد و همین مساله باعث شکست آن می‌شود. گروهی دیگر می‌گویند این پروژه یک نیاز اساسی را رفع می‌کند و آینده درخشانی دارد. در هفتاد و هفتمین قسمت از میهن پادکست به همراه میثم مقیسه درباره پروژه خالق ChatGPT صحبت کردیم.

 

-------------------------

وبسایت رسمی و آدرس شبکه‌های اجتماعی 👇

وبسایت میهن بلاکچین

...

Mark as Played

 

اپیزود ۷۶ از میهن پادکست را به قسمت دوم از سری پادکست‌های اودیسه اقتصادی اختصاص دادیم. در پادکست اودیسه اقتصادی درباره تاریخ عقاید و اندیشه‌های اقتصادی صحبت می‌کنیم. در این قسمت موضوعات زیر را پوشش دادیم.

 

  • شرایط اقتصادی و اجتماعی در اوایل پیدایش مسیحیت
  • شرایط و عقاید اقتصادی در قرون وسطی
  • بررسی نظام فئودالی
  • شکل‌گیری مکتب اسکولاستیک
  • بررسی عصر طلایی اسلام و نظریات اندیشمندان مسلمان درباره اقتصاد
  • رنسا...
Mark as Played

تراشه‌های الکترونیکی یکی از حساس‌ترین صنایع در زنجیره تامین حال حاضر دنیا هستند؛ چون که در عصر دیجیتال قرار داریم و همه چیز رنگ و بویی تکنولوژیکی دارد. در این اپیزود از میهن پادکست درباره اهمیت نیمه‌رساناها (Semiconductors) و نقششون در تعیین آینده جهان صحبت می‌کنیم. آینده‌ای که باعث به‌وجود اومدن پدیده‌ای به اسم جنگ تراشه‌ها (Chip War) شده. در این اپیزود درباره مباحث زیر صحبت می‌کنیم:

تاریخچه تراشه‌ها و...

Mark as Played

قصد داریم در سری جدید میهن پادکست، برخی از اپیزودها را به مباحث اقتصادی اختصاص دهیم. برای شروع هم تصمیم گرفتیم به سراغ بررسی تاریخ عقاید اقتصادی و شکل‌گیری مکاتب اقتصادی برویم. در این قسمت درباره مباحث زیر صحبت می‌کنیم:

  • اقتصاد در تمدن بین‌النهرین
  • اقتصاد امپراطوری پارس (سلسله هخامنشیان)
  • اقتصاد در زمان یونان باستان

-------------...

Mark as Played

در قسمت ۷۳ میهن پادکست با حضور انسیه آرزومندی، میثم مقیسه و کوشیار حیدری درباره تب و تاب ایجاد شده درباره استانداردهای توکن‌سازی روی شبکه بیت کوین گفت‌وگو کردیم.

-------------------------

وبسایت رسمی و آدرس شبکه‌های اجتماعی 👇

وبسایت ارز دیجیتال میهن بلاکچین

کانال یوتوب میهن بلاکچین

Mark as Played

قسمت ۷۲ میهن پادکست رو به هوش مصنوعی اختصاص دادیم. این مفهوم پیچیده و در عین حال جذاب چند وقتیست به ترند در حوزه‌های مختلف تبدیل شده است. برای اینکه بهتر بتوانیم با آن روبه‌رو شویم، بهتر است که آن را بهتر بشناسیم.

 در این اپیزود درباره تاریخچه، مولفه‌های اصلی و انواع مختلف هوش مصنوعی صحبت کردیم و تاثیر هوش مصنوعی بر اقتصاد و  مفهوم سینگولاریتی و آینده هوش مصنوعی را مورد بررس...

Mark as Played

این قسمت از میهن پادکست را به کارهایی که در گذشته انجام داده‌ایم و مسیری که تا به امروز پیمودیم، اختصاص دادیم. میهن پادکست از فروردین ۱۳۹۷ شروع به کار کرده و تا الان ۷۰ قسمت از آن منتشر شده است. موضوعات متعددی مانند پرداختن به مفاهیم پایه، توضیح درباره پروژه‌های بلاکچینی، گفت‌وگو با کارشناسان حوزه کریپتوکارنسی، زندگی‌نامه افراد معروف و از این دست موارد، جزو سبد محتوایی پادکست میهن بلاکچین بوده‌اند.

در ط...

Mark as Played

در هفتادمین قسمت از میهن پادکست تصمیم گرفتیم، مروری بر اتفاقات مهم سال ۲۰۲۲ در بازار کریپتو بیندازیم. این قسمت شامل سه بخش کلی است. در بخش اول اتفاقات مربوط به بیت کوین و نوسانات قیمت بیت کوین را مرور کردیم. در بخش دوم به مرور اخبار و رویدادهای مهمی که برای اتریوم رخداد پرداختیم. در بخش انتهایی بازار NFT، دیفای و آمارهای جالب دیگر را بیان کردیم.

-------------------------

وبسایت رسمی و آدرس شبکه‌های اجتماعی 👇

وبسایت ارز دیجیتال میه...

Mark as Played

با توجه به هک‌های اخیری که در فضای کریپتو اتفاق افتاد، در شصت و نهمین قسمت از میهن پادکست تصمیم گرفتیم، گروه هکری لازاروس را معرفی و درباره عملیات آن‌ها، چه خارج و چه مربوط به فضای کریپتو صحبت کنیم.

با توجه به تحقیقات و مستنداتی که توسط سازمان‌های بزرگ اطلاعاتی و امنیتی به‌دست آمده، گروه هکری لازاروس در کره شمالی قرار دارد یا به کره شمالی وابسته است.

-------------------------

وبسایت رسمی و آدرس شبکه‌های اجتماعی 👇

وبسایت ارز دیجیتا...

Mark as Played

روش‌های کسب درآمد در فضای کریپتو بسیار متنوع است. برخی از آن‌ها نیاز به اطلاعات کم و بعضی از آن‌ها نیازمند دانش گسترده هستند. مشارکت در کمپین‌های کریپتو بانتی (Crypto Bounty) یکی از این روش‌ها است که با وجود مطالبه دانش کافی، گاهی اوقات راحت هستند. در شصت‌وهشمین قسمت از میهن پادکست به موضوع کریپتو بانتی‌ها پرداختیم. برای درک بهتر اینکه کریپتو بانتی چیست، ابتدا توضیح مختصری درباره بانتی و تاریخچه آن بیان کردیم؛ سپس به سراغ مفهوم بان...

Mark as Played

ماجرای سلسیوس چه بود؟ حدود یک ماه پس از فاجعه ترا، بازار کریپتو با شوک جدیدی مواجه شد. پلتفرم سرمایه‌گذاری Celsius اعلام کرد امکان برداشت دارایی‌ها از پلتفرم خود را به حالت تعلیق درآورده است. انتشار خبر مسدود شدن دارایی‌ها شوک شدیدی به کاربران سلسیوس وارد کرد؛ چرا که کلید خصوصی رمزارزهای کاربران در اختیار سلسیوس بود و این عده کنترل دارایی‌های خود را به این پلتفرم واگذار کرده بودند.

اطلاعات بیشتر و توضیحات جامع این اپیزود در وبسایت ...

Mark as Played

برنامه‌نویسی همواره یکی از حوزه‌های جذاب است و با توجه به دیجیتالی شدن امور جاری، تقاضا برای این حوزه بیش از پیش خواهد شد. در حال حاضر با داغ‌تر شدن موضوع تمرکززدایی در اینترنت و شکل‌گیری نسل سوم وب، فناوری‌های مرتبط با آن مورد توجه قرار گرفته است. یکی از این تکنولوژی‌ها، بلاک چین یکی از انواع مختلف دفتر کل توزیع‌شده است. کسانی که در زمینه برنامه‌نویسی بلاک چین فعالیت می‌کنند، توسعه‌دهنده بلاک چین (Blockchain Developer) هستند. با ت...

Mark as Played

در شصت‌و‌پنجمین قسمت از میهن پادکست با توجه به اتفاقی که برای استیبل کوین UST، کوین لونا و به‌طور کلی اکوسیستم ترا رخ داد، تصمیم گرفتیم علاوه‌بر بررسی این موضوع نمونه‌های مشابه دیگری که پیش‌تر وجود داشتند را بازگو کنیم.

کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال در بازه‌های زمانی مختلف نسبت به عملکرد استیبل کوین‌های الگوریتمی هشدار داده‌اند. آن‌ها بر این باور هستند که این نوع از رمزارزها و ارزهای دیجیتال با ثبات بسیار نقص دارند و سازوکار آن‌ها ...

Mark as Played

بدون شک یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های Defi، آندره کرونی (Andre Cronje) است. افراد زیادی در دیفای مشغول به فعالیت هستند و پروژه‌های مختلفی راه‌اندازی می‌کنند، اما نوع نگرش و ایده‌های کرونی شکل و شمایل خاص به خود را دارد. شصت‌وچهارمین قسمت از میهن پادکست را به زندگی نامه آندره کرونی اختصاص دادیم. در این قسمت برای اینکه بهتر بدانیم آندره کرونی کیست، نگاهی به سوابق کاری، پروژه‌ها و سیستم فکری او انداخته‌ایم.

بیشتر شهرت آندره کرونی به‌خ...

Mark as Played

از آنجایی که شصت‌وسومین قسمت از میهن پادکست با آغاز سال ۱۴۰۱ مصادف شد، تصمیم گرفتیم در یک قسمت مفصل اتفاقاتی را که در سال گذشته رخ داد، بیان کنیم.

این قسمت از میهن پادکست، دارای سه بخش زیر است:

بخش اول – بررسی اتفاقات اکوسیستم داخلی کریپتوکارنسی

در این بخش اخبار مهمی را که در اکوسیستم کریپتویی ایران در سال ۱۴۰۰ به‌وجود آمد، بیان کردیم. علاوه‌بر این با مدیران صرافی ایکس نوین، بیت پین و تترلند نیز درباره آینده فضای رمزارزها در ایران ...

Mark as Played

راس اولبریکت کیست؟

شاید خیلی او را یک چهره مخوف بدانند و برخی دیگر از او به عنوان یک منجی نام ببرند. صرف‌نظر از مثبت یا منفی بودن شخصیت او، تاثیر او در شناخته‌تر شدن بیت کوین در سالیان ابتدایی ظهور این ارز دیجیتال غیرقابل انکار است. راس اولبریکت (Ross Ulbricht) خالق سایت سیلک رود (Silk Road) یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های خرید و فروش آنلاین و ناشناس مواد مخدر، متولد ۲۷ مارس ۱۹۸۴ در شهر آستین ایالت تگزاس آمریکا است. سایت سیلک رود اولین س...

Mark as Played

Popular Podcasts

    Current and classic episodes, featuring compelling true-crime mysteries, powerful documentaries and in-depth investigations.

    The Nikki Glaser Podcast

    Every week comedian and infamous roaster Nikki Glaser provides a fun, fast-paced, and brutally honest look into current pop-culture and her own personal life.

    Stuff You Should Know

    If you've ever wanted to know about champagne, satanism, the Stonewall Uprising, chaos theory, LSD, El Nino, true crime and Rosa Parks, then look no further. Josh and Chuck have you covered.

    Crime Junkie

    If you can never get enough true crime... Congratulations, you’ve found your people.

    Start Here

    A straightforward look at the day's top news in 20 minutes. Powered by ABC News. Hosted by Brad Mielke.

Advertise With Us
Music, radio and podcasts, all free. Listen online or download the iHeart App.

Connect

© 2024 iHeartMedia, Inc.