מדברימדע - הפודקסט מבית מדע גדול, בקטנה

מדברימדע - הפודקסט מבית מדע גדול, בקטנה

בכל פרק נארח מומחה בתחום מעניין במיוחד, ונקבל הצצה מעמיקה וייחודית על העולם שלנו. לתמיכה בפטראון: https://www.patreon.com/lbscience

Episodes

April 7, 2024 48 mins

בפרק זה אנחנו מארחים את ד״ר ארנולדו סיחון, אונקולוג בכיר ומנהלה הרפואי של חברת ניופייז שפיתחה טיפול ננוטכנולוגי פורץ דרך בסרטן ע״י חימום מבוקר של התאים הסרטניים. דיברנו על עיקר הטכנולוגיה והמחקר, על טיפול בסרטן באופן כללי, על רגולציה ואתגרים ועוד שלל נושאים נוספים.

האזנה נעימה

 

אתר חברת ניופייז שכולל מאמרים ומידע https://newphase.co.il/

 

נותנת החסות שלנו לפרק זה - עמותת מדע גדול, בקטנה

.css-1t8gq41{border:none;background-image:none;background-color:transparent;box-shadow:none;color:#2F3133;cursor:pointer;font-size:inherit;padding:0;-webkit-text-decoration:inherit;text-decoration:inherit;width:-webkit-max-content;width:-moz-max-content;width:max-content;}.css-1t8gq41:hover,.css-1t8gq41:focus{-webkit-text-decoration:inherit;text-decoration:inherit;}

Mark as Played

הפעם אנו מארחים את ד״ר ליהי פלד-אברון, חברת סגל במחלקה לפסיכולוגיה ובמרכז לחקר המוח ע״ש גונדה באוניברסיטת בר אילן, לפרק שבו היא תציג ותפרק לגורמים את עולם הסמים הפסיכודלים. 

נדבר על אופן פעולתם והמנגנון המפעיל אותם, על השינויים המתרחשים במוח בזמן השימוש על סוגיהם השונים, טיפול בפוסט טראומה, מחקר על הקשר בינם לבין מגע ואיך מעורבים בזה קופים, קרפדות ומייק טייסון.

הצטרפו אלינו לפרק משנה תודעה.

האזנה נעימה!

 

Read more

Mark as Played

בפרק זה אנחנו מארחים את פרופ׳ ינאי גונצ׳רובסקי, פרופסור לכלכלה ולמדעי המחשב באוניברסיטת הרווארד, שחוקר את הממשק שאינו ברור מאליו בין מדעי הכלכלה למדעי המחשב. נדבר על המחקר, על התאוריה שמאחוריו, על הקשר בינה ובין פיתוח הדור האחרון של הבינה המלאכותית שאנו עדים לו, על חוק ורגולציה ועוד שלל נושאים.

האזנה נעימה!

 

נותנת החסות שלנו לפרק זה - עמותת מדע גדול, בקטנה

הפטראון שלנו

Mark as Played

הגפן נמצאת כאן זה עידן ועידנים, והיא אחד הצמחים הראשונים שהאדם ביית.

אנחנו כאן כדי לעשות סדר בנושא. בפרק זה אנחנו מארחים את יותם שרון, יינן מומחה עצמאי, יועץ ליקבים ועסקים, יבואן ציוד לתעשיית היין ויצרן יין בעצמו. נדבר איתו על ייצור יין, על הכימיה והביוכימיה בתהליך, על שיווק, תרבות, היסטוריה, ארכאולוגיה ואקלים, ועל שלל נושאים נוספים הקשורים למשקה המשמח לבב אנוש.

אז תמזגו לעצמכם כוס יין ישראלי איכותי ותלחצו פליי.

האזנה נעימה!

 

האת...

Mark as Played

בפרק זה אנחנו מארחים את אביאל צור, אגרונום ואחראי תחום החדשנות ב״קבוצת חיפה״, אחת המובילות העולמיות בפיתוח וייצור דשנים מיוחדים ומוצרים טכנולוגיים לחלקאות.  אביאל יכיר לנו את טכנולוגיית הדשנים ויסביר אילו בעיות הדשנים המיוחדים פותרים לחקלאים, ואיך הם מסייעים בפתרון בעיית אספקת המזון העולמית ובהתמודדות עם משבר האקלים. נשמע גם על תוכנת מומחה ייחודית שמייעלת את הדישון ויודעת להתאים את הדישון הנכון לצמח ועל שלל נושאים נוספים. 

האזנה נ...

Mark as Played

במקרה ופספסתם, אנחנו בעיצומה של המהפכה התעשייתית הרביעית, אבל מה זה בעצם אומר?

מה מבדיל אותה משלושת המהפכות הקודמות ולמה היא כל כך מלחיצה את כולם?

כדי להסביר לנו את כל זה חוזר אלינו ד״ר אלעד דננברג, ראש התמחות תעשייה 4.0 במחלקה להנדסת מכונות במכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל וכותב התוכן של עמותת ״מדע גדול, בקטנה״. נדבר על עיקרי הטכנולוגיה, על האתגרים העומדים בפני מימושה בתעשייה ועוד שלל נושאים נוספים. 

תלחצו פליי ותצטרפו למהפכה

...

Mark as Played

תהיתם פעם למה יש משהו ולמה משהו בכלל קיים?

חשבתם פעם איך כל אלה משפיעים על תיאוריית היווצרות היקום?

כדי להסביר לנו את העולם המורכב שלנו, אנחנו מארחים בפרק זה את ד״ר מריוס כהן מהמחלקה למדעי הקוגניציה והמוח באוניברסיטת בן גוריון שמתמחה בפילוסופיה של המדעים, והוא ידבר איתנו על פילוסופיה של הפיזיקה, מטאפיזיקה, אפיסטמולוגיה, היקום המתמטי ועוד שלל נושאים ברומו של עולם.

האזינו לפרק ותצטרפו אלינו למסע מסביב לרעיונות

האזנה נעימה!

 

Mark as Played

*** זהו שידור חוזר של פרק 119 ***

בפרק מיוחד זה אנחנו מארחים את קארן זלדיץ', מהנדס בכיר מהתעשיה האווירית, שיספר לנו על הנעה רקטית ואיך זה בדיוק עובד, מה ההבדל בין סוגי הנעה וסוגי דלק רקטי שונים ואיך הם עובדים, מה ספייס איקס עושים שונה שמבדל אותם בתעשיה, העתיד הטכנולוגי והסביבתי של התחום, איך מתקבלים לעבודה בתעשיה ואיך כל זה קשור ליונים ממתכת ביוון העתיקה

Read more

Mark as Played

אוהבים היסטוריה? יופי, כי היום יש שיעור מזורז בהיסטורית ביות בעלי החיים שלנו שהוא תהליך אבן פינה להיסטוריה האנושית ולמהפכה החקלאית ומי שכאן כדי לספר לנו על כל זה הוא ד״ר ירון דקל, המנהל של מכון שמיר למחקר ומרצה באונ׳ חיפה. ספציפית נדבר על ביות חברינו הטובים על ארבע, הכלבים וזה יכניס אותנו ישירות לסיפור התגלית המרעישה ברמה עולמית ראשונה מסוגה שד״ר דקל וצוותו גילו ממש כאן אצלינו ברמת הגולן. מסוקרנים? בואו להאזין!

 

Read more

Mark as Played

בפרק זה חוזרת אלינו יקירת הפודקאסט, ד״ר אירית מילר זמורה מאונ׳ קליפורניה סן פרנסיסקו, והפעם נדבר על הפוריות הנשית, וספציפית יותר על איך מערכת ההורמונים הנשית משפיעה על פוריות האישה.

אירית תספר לנו על מחקרה, שנעשה באונ׳ תל אביב, בו נמצאה תגלית מעניינת על השפעה לא צפויה שכזאת.

האזנה נעימה

 

נותנת החסות שלנו לפרק זה - עמותת מדע גדול, בקטנה

הפטראון שלנו

Mark as Played

עולם הגרפיקה הממוחשבת התקדם פלאים בשנים האחרונות והגיע לרמה כמעט בלתי נתפסת שבה כבר קשה לנו מאוד להבדיל בינה לבין המציאות אבל האם אתם יודעים איך הגענו שם? איך יושמה הטכנולוגיה ואילו אתגרים עמדו בדרך? 

כל זאת ועוד יספר לנו בפרק זה אלון סרנגה, אמן אפקטים ויזואלים מיוחדים ומומחה בפיתוח משחקים וחוויות אינטרקטיביות. אלון הוא מרצה באוניברסיטת תל אביב בחוג לקולנוע ובמכללה הישראלית לאנימציה ובנוסף, בעליה של חברה פרטית להפקות פוסט פרודקשן ה...

Mark as Played

בפרק זה אנחנו מארחים את ד״ר דוד קיסר, מהפקולטה להנדסת מכונות בטכניון והמנהל המדעי של עמותת מדע גדול בקטנה שיספר לנו על מחקרו בו הוא מנסה למצוא את הדרך היעילה והשקטה ביותר להציב טורבינות רוח עצמאיות על בניינים בעיר להפקת אנרגיה בה נשתמש להתפלת מים ישירה מחוץ לגריד הכללי של החשמל והמים.

נשמע מעניין? תלחצו על פליי ושתהיה האזנה נעימה

 

נותנת החסות שלנו לפרק זה - עמותת מדע גדול, בקטנה

Read more

Mark as Played

אוהבים סיפורי מתח ותעלומות? מצויין, כי היום היום תשמעו סיפור מרתק על מגיפה מסתורית ממקור לא ידוע שזוהתה במקרה וצוות מומחים שנאלץ להתבונן מהצד בתמותה המונית. סיפורנו מתחיל בקריביים, דרך מפרץ אילת ועד לאוקינוס ההודי ומי שיספר לנו אותו הוא ד״ר עמרי ברונשטיין מאוניברסיטת תל אביב ומוזיאון הטבע ע״ש שטיינהארט. 

האזנה נעימה!

 

נותנת החסות שלנו לפרק זה - עמותת מדע גדול, בקטנה

הפטראון...

Mark as Played

בפרק זה אנחנו מארחים את נעה זילברמן מהפקולטה לפיזיקה של הטכניון שתספר לנו על חורים שחורים, ספציפית על חורים שחורים מסתובבים, עוד יותר ספציפית על אפקטים קוונטים בחורים שחורים מסתובבים. אז אם תמיד רציתם לדעת איך זה מרגיש לחצות את אופק האירועים בחור שחור ואיך משלבים בין הפיזיקה הקלאסית של אינשטיין לפיזיקה קוונטית ומה זה סינגולריות זה הפרק בשבילכם. מומלץ להאזין פעמיים. 

 

האזנה נעימה

 

נותנת החסות שלנו לפרק...

Mark as Played

בפרק זה אנחנו מארחים את ד"ר אלעד דננברג מהמחלקה להנדסת מכונות במכללת בראודה להנדסה שיספר לנו על העולם המרתק של הזבל החללי שהיא פסולת ושאריות של לווינים, שיגורים ושאר הפעילות האנושית בחלל ושמאות אלפי עצמים ממנה מסתובבים סביבנו באופן קבוע. נדבר על הסכנות, המעקב ועל התכניות העתידיות להתמודד עם הבעיה.

 

לינק למערכת המעקב סוקרטס

https://celestrak.org/SOCRATES/

 

האזנה נעימה

 

נותנת החסות שלנו לפרק זה - עמותת...

Mark as Played

בפרק זה אנו מארחים את ד״ר אורי כוכבי, סמנכ״ל הטכנולוגיות של חברת רימילק ששואפת לגרום לרעידת אדמה בתעשית המזון ע״י פיתוח טכנולוגיה של ייצור חלב במעבדה ללא רכיבים מן החי ע״י התססה של שמרים.

אורי יספר לנו בין היתר על הפיתוח והטכנולגיה של יצור החלב שלהם, איכותו וטעמו, מה המשמעות שלו מבחינת רגישויות וערכים תזונתיים, תכניות החברה, ייתכנות הכלכלית של המוצר, אתגרים טכנולוגיים, רגולטוריים, דתיים ושיווקיים, איך זה קשור למאזן האנרגיה העולמי ו...

Mark as Played

בפרק זה אנחנו מארחים את ד"ר שרית אברני מאוניברסיטת חיפה שתספר לנו כל מה שתמיד רציתם לדעת ופחדתם לשאול על עולם האבולוציה המיקרוביולוגיות. בין היתר על ציאנו בקטריות, הוירוסים המדביקים אותם והאינטרקציה המרתקת בינהם שמשפיעה על האבולוציה של הוירוסים האלה.

האזנה נעימה

 

הפטראון שלנו

https://www....

Mark as Played

בפרק זה אנחנו מארחים את רותם ברקין, מנכ"ל ומייסד חברת טומגראו שפיתחה מוצר פורץ דרך ומשבש תעשיה, לגידול צמחים ללא צורך בקרקע והשקיה ובין היתר יספר לנו על פיתוח ושימוש במוצר, איזו בעיה הוא פותר, מול אילו אתגרים הוא עומד ונושאים נוספים בעולם התוכן שלו.

האזנה נעימה

 

האתר של טומגרואו

https://t...

Mark as Played

בפרק זה אנחנו מארחים את ד"ר אורי נוקד עמית מחקר באוניברסיטת הרוורד ומומחה לאנרגיה גרעינית שיסביר לנו על פריצת הדרך המשמעותית האחרונה בעולם מחקר ההיתוך הגרעיני ושלל נושאים קשורים אחרים בעולם הזה

האזנה נעימה

 

הפטראון שלנו

https://www.patreon.com/lbscience

קבוצת ...

Mark as Played

בפרק זה אנחנו מארחים את ד"ר אווה קימל מאוניברסיטת יורק (ואוניברסיטת חיפה), חוקרת דיסלקציה ולמידה, שתספר לנו על המחקר שלה ועל דיסלקציה בכללי, איך היא מתבטאת בלמידה בכל שלבי החיים ואיך שינה משפיעה עליה.

הפרק הוקלט בשיתוף פעולה עם ווייזר - פרוייקט הוגנות מגדרית

https://wiser.org.il/

האזנה נעימה

Read more

Mark as Played

Popular Podcasts

    Current and classic episodes, featuring compelling true-crime mysteries, powerful documentaries and in-depth investigations.

    Death, Sex & Money

    Anna Sale explores the big questions and hard choices that are often left out of polite conversation.

    Stuff You Should Know

    If you've ever wanted to know about champagne, satanism, the Stonewall Uprising, chaos theory, LSD, El Nino, true crime and Rosa Parks, then look no further. Josh and Chuck have you covered.

    Crime Junkie

    If you can never get enough true crime... Congratulations, you’ve found your people.

    Start Here

    A straightforward look at the day's top news in 20 minutes. Powered by ABC News. Hosted by Brad Mielke.

Advertise With Us
Music, radio and podcasts, all free. Listen online or download the iHeart App.

Connect

© 2024 iHeartMedia, Inc.