האוניברסיטה המשודרת

האוניברסיטה המשודרת

האוניברסיטה המשודרת בגלי צה"ל. עשרים ומשהו דקות של הרחבת דעת: מסע סביב רעיון, המדען העירום בהנחיית בן שני, מבוא ל, המאה ה-21 עם ליעד מודריק ומגוון קורסים נוספים. מתי שתרצו באתר וביישומון גלצ-גלגלצ.

Episodes

April 13, 2023 28 mins

כיצד מפרק היטלר את מוסדות המדינה הגרמניים עם עלייתו לשלטון? איך מעצבת דעת הקהל הבינלאומית את צעדיו? מתי מתחיל היטלר להגשים את חזונו האנטישמי? ומהו השיעור שמלמדת התפרקות הרפובליקה? 

Mark as Played

מה היו השפעותיו של השפל הגדול על הפוליטיקה הגרמנית? מהם הגורמים לעלייתה המטאורית של המפלגה הנאצית בבחירות של 1930? מה מוביל את הנשיא הינדנבורג להציע להיטלר את תפקיד הקנצלר? וכיצד מגיב הציבור הגרמני לשרשרת האירועים הדרמטית? 

Mark as Played

באילו נסיבות נולדת רפובליקת ויימאר? מה היו הפגמים המובנים בחוקתה? מה מאפיין את שנות העשרים בגרמניה? ומדוע הכישלון המוקדם של היטלר הופך בהדרגה להצלחה?

Mark as Played

מדוע הופכים מחנות השמדה גם לאתרי חפירה ארכיאולוגית? איך יכולים חפצי יומיום לעצב את תפיסת השואה? וכיצד הוגים יהודים הקדימו את המחקר המדעי של השואה כבר בסוף שנות ה-40'? 

Mark as Played

מה הייתה חשיבותו התקדימית של משפט קסטנר? מדוע משפטי דיבה יכולים לשמש במה דווקא למכחישי שואה? ומה הקושי בעדותם של ניצולי שואה במשפטי הכחשת שואה?

Mark as Played

מדוע בשנות ה-90 החל גל תביעות נגד תאגידים גרמנים? כיצד המסלול של המשפט האזרחי עזר בהבנה ההיסטורית של השואה? והאם המאבק להשבת אמנות יהודית שדודה יכול לשמש מודל לתביעות אחרות?

Mark as Played

מדוע המשפט היה כלי חשוב במימושו של הפשע הנאצי? אילו בעיות חוקיות נוצרו לאור משפטי נירנברג? ואיזה שינוי חולל משפט אייכמן בתפיסת העדות? 

Mark as Played
מה מקומה של ישראל בזירת המאבק במשבר האקלים?
מהו תפקידן של הרשויות המוניציפליות ביצירת פתרונות סביבתיים? ומהם האתגרים הצפויים לנו בשנים הקרובות?
Mark as Played
מהו הגורם המשפיע ביותר על שיעורי הילודה ברחבי העולם?
כיצד באה לידי ביטוי צפיפות האוכלוסין בישראל כבר היום? עד כמה גידול האוכלוסייה מהווה זרז למשבר האקלים? ובאילו אופנים ניתן לקדם מדיניות פיריון שונה?
Mark as Played
כיצד משפיע משבר האקלים על התפריט שלנו? מדוע צריכת בשר היא הרסנית כל כך מבחינה אקולוגית? האם בעתיד הקרוב נצטרך לאכול חרקים? ואיך אפשר לעזור לכדור הארץ בעזרת כמה בחירות קולינריות?
Mark as Played
מתי התחיל האדם לייצר פסולת? מה פוגע יותר בסביבה - הפסולת עצמה, או שמא תהליך ייצור המוצרים? כיצד ניתן להתמודד איתה באופן המיטבי? והיכן ישראל נמצאת ביחס לעולם בטיפול בפסולת?
Mark as Played
מהי אקולוגיה תעשייתית? כיצד בוחנים מהו מחזור החיים של מוצר תעשייה ואיך אפשר למדוד את השפעותיו הסביבתיות? והאם בעתיד הקרוב נראה בכל חברה גם יועץ לענייני אקלים?
Mark as Played
האם צריכה של מוצרים מקומיים באמת יותר ירוקה? מהי כלכלה מעגלית? על מי החוק צריך להטיל את האחריות לפגיעה בסביבה, על היצרן או הצרכן? והאם ניתן לבטל את התלות שבין צמיחה כלכלית לפגיעה בסביבה?
Mark as Played
מתי הפסיקו שיקולים אקלימיים להיות אחד הנדבכים המשמעותיים ביותר בתכנון ובבנייה? איך מתכננים בניין ירוק ומה הופך עיר לירוקה? ולמה בישראל אין עדיין ביקוש צרכני נרחב לבנייה ירוקה?
Mark as Played
כיצד התפתח הרעיון של חקיקה ירוקה? כיצד מתייחס המשפט הישראלי לנושאים סביבתיים? ובאילו אופנים נדרשת מערכת המשפט להשתנות כדי להתמודד עם משבר האקלים?
Mark as Played
מתי נוצר ההסכם הבינלאומי הראשון בנוגע למשבר האקלים? כיצד ישפיע משבר האקלים על יחסים בין מדינות? האם הזירה הדיפלומטית תוכל לספק פתרונות למשבר? ואיך מדינות המפרץ יכולות לשנות את העולם?
Mark as Played
מהן נקודות האל-חזור בהשפעת האדם על האקלים ועל הטבע? האם המערכת האקולוגית של יערות האמזונס נמצאת על סף קריסה? ולמה כדור הארץ הופך להיות ירוק יותר כתוצאה ממשבר האקלים?
Mark as Played
מהי נקודת ההתחלה ההיסטורית של משבר האקלים? מדוע הפך הפחם למקור האנרגיה השולט בעולמנו ומה היו ההשלכות לכך? ומה יכולה התבוננות היסטורית ללמד אותנו על האפשרות להתמודד בהצלחה עם המשבר?
Mark as Played
מתי החל תהליך ההתחממות של כדור הארץ? מהם גזי חממה ומהי השפעתם על שינויי האקלים? מהן התחזיות לעשורים הקרובים והאם תיקון עדיין אפשרי?
Mark as Played
מהו משבר האקלים ומהי ההתחממות הגלובלית? מהם גזי חממה וכיצד הם קשורים למשבר? כיצד המזון שאנו אוכלים והדברים שאנו צורכים משפיעים על הסביבה? ואיך גם אנחנו יכולים לעזור לשפר את המצב?
Mark as Played

Popular Podcasts

    Current and classic episodes, featuring compelling true-crime mysteries, powerful documentaries and in-depth investigations.

    Death, Sex & Money

    Anna Sale explores the big questions and hard choices that are often left out of polite conversation.

    Stuff You Should Know

    If you've ever wanted to know about champagne, satanism, the Stonewall Uprising, chaos theory, LSD, El Nino, true crime and Rosa Parks, then look no further. Josh and Chuck have you covered.

    Crime Junkie

    If you can never get enough true crime... Congratulations, you’ve found your people.

    Start Here

    A straightforward look at the day's top news in 20 minutes. Powered by ABC News. Hosted by Brad Mielke.

Advertise With Us
Music, radio and podcasts, all free. Listen online or download the iHeart App.

Connect

© 2024 iHeartMedia, Inc.