עושים מזה סיפור

עושים מזה סיפור

מה מסתתר מתחת למכסה המנוע של הסיפורים הגדולים? מה הסודות והשטיקים של יוצרי הקולנוע, הטלוויזיה, הספרות והגיימינג הגדולים בעולם? איך כל זה קשור למציאות של כולנו - בחדשות, בפוליטיקה ובעסקים? מפצחי הסיפורים מעיין רוגל ונועם פיינהולץ עושים מזה סיפור.

Episodes

July 3, 2023 37 mins

הספריה הלאומית בירושלים עוברת למשכנה החדש וכדי לציין את המאורע ביקשו ממעין ונועם לבוא להקליט פרק מיוחד של "עושים מזה סיפור" שכל כולו ספריות וייצוגן בקולנוע, בספרות ובטלויזיה. 

התחלנו את הפרק עם הספריות שבסדרות הילדים, המשכנו עם ספרים שאסור שיעמדו על המדף, ספרים שלא ניתן לשרוף גם אם רוצים ולא יכולנו לסיים בלי לסידור הספריה הביתית.

הערת שוליים, זה!, חומות של תקווה, שם הורד, אריה הספריה הארי פוטר, וזו רק רשימה חלקית.

 

 

See omnyst...

Mark as Played

אחרי הפרק הזה לא תצפו בקולנוע ובטלוויזיה באותה הדרך. 

אז על מה מסתכלים באמת כשצופים בסרט? איך אפשר לפצח סרט שלם דרך פריים בודד? למה חשוב לשים לב בפסקול, בעריכה ובזויות הצילום? מה הקשר בין מיכלאנג'לו ל"שתיקת הכבשים" ובין סינדרלה ל"הערת שוליים"? איך תדעו תמיד מי הרוצח ותוך כמה דקות הדמות על המסך תמות? 
לרגל סיום העונה החלטנו להרוס לכם את כל הסרטים והסדרות ביחד. 
מתנצלים.

אי.טי, שתיקת הכב...

Mark as Played

הקולנוע הוא המקום שבו כולנו "רואים אנשים מתים". איזה מעגל רוחות מנסות לסגור? איך אפשר לדעת אם אתה רוח או לא? למה עיתונאים כותבים הספדים לאנשים שעדיין חיים? מה הקשר בין מתכונים למצבות? למה הקולנוע הוא המצבה הגדולה ביותר לשחקנים והאם צופי סדרות באמת עוברים את כל שלבי האבל כשדמות אהובה מתה על המסך? 

רוח רפאים, החוש השישי, האחרים, סיפור רפאים, מהיר ועצבני, משחקי הכס, מראה שחורה, המדיום מהוליווד, פולטרגייסט, ח...

Mark as Played

סינדרום "המופע של טרומן" הפך למחלה אמתית מאז הסרט הקלאסי ההוא. אנשים בטוחים שמצלמות עוקבות אחריהן בכל רגע נתון ושהם למעשה גיבורי ריאליטי. זה נדיר אבל קיים.

דמויות שתקועות בתוך סיפור זה עניין פחות נדיר. טרומן תקוע בתכנית טלוויזיה אבל יש לו חברים בדיוניים אחרים שתקועים בתוך ספרים, הצגות תיאטרון אינסופיות, משחקי פעולה במחשב, ניסויים חברתיים או סתם שחקנים אמתיים וטוטאליים שנכנסו עמוק מד...

Mark as Played

שאול אמסטרדמסקי, הפרשן הכלכלי של "כאן", מגיש "חיות כיס" ואחד מהעיתונאים הכלכליים המוערכים בישראל, מפרק איתנו את הסיפור שהכי הרבה אנשים מאמינים בו - כסף.

שאלנו אותו מה יקרה כשנפסיק להאמין בכסף, איך הופכים נושא משעמם כמו פנסיה לדרמה אמתית ולמה צריך שחקנית עירומה באמבט קצף כדי להסביר לציבור מה זה סאבפריים?

ניסינו גם להבין למה עשירים נתפסים בתקשורת כאנשים רעים, איך זה קשור...

Mark as Played

השבוע לפני 40 שנה יצא הסרט E.T שהגדיר מחדש את היחסים שלנו עם חייזרים, אז ניצלנו את ההזדמנות כדי לדבר קצת על חייזרים. איך יודעים אם חייזר הוא טוב או רע? האם סרטי חייזרים עוסקים בזרות או בכלל בתקשורת בין בני אדם? מה הקשר בין "הנוסע השמיני" לאימהות, "מלחמת העולמות" לטרוריסטים מאל-קאעידה ו"המפגש" לזוגיות? מה באמת קרה באזור 51 ואיך הצפה של סיפורי חייזרים ביזאריים בעיתונות הצהובה היא הטקטיקה הטובה ביותר של הממשל שמנסה להסתיר את החייזרים ...

Mark as Played

למה אנחנו מעריצים שודדים בקולנוע ובתקשורת? למה כדאי להיות חלק מחבורת שודדים גדולה, אבל זה ממש מסוכן להיות חלק מצמד? אם השודד הוא הגוד-גאי מי הרע בסיפור? מי האמן הישראלי שתלה תמונות במוזיאון במקום לגנוב תמונות? איך יודעים ששוד הולך להסתבך מהרגע הראשון? למה ארכיאולוגים שונאים את אינדיאנה ג'ונס? מהו השוד המבריק בתולדות הקולנוע? ואיך זה שלכולנו לא איכפת ממוסר וערכים כל עוד כיף לנו ממש?

...

Mark as Played

אין דבר מרגש יותר מפוטנציאל המוות בשידור חי. מה שהחל כפנטזיות פרועות בתרבות (בטאל רויאל, הנרדף) הפך לשיטת עבודה סמויה של עורכי מהדורות החדשות וגלש לצפיית סנאף בפייסבוק לייב. על הקשר בין משחקי הרעב למשחק הדיונון, על האחריות שיש לנו הצופים כשזה מגיע לאינטרנט, על המוסריות של הישרדות והאח הגדול ועל הפורמטים שאתם באמת לא רוצים להכיר. 

רשת שידור, הנרדף, משחקי הרעב, משחק הדיונון, סלאשרס, סדרה 7: המועמדים לכ...

Mark as Played

הפודקאסט "עושים מזה סיפור" חוזר לעונה שנייה כדי לפצח את המנגנונים של הסרטים, הסדרות והספרים שאנחנו אוהבים:

מג'ודו ועד התעמלות אמנותית, מריצת מאה מטר ועד גמר ליגת האלופות - ספורט הוא סיפור שתופס המונים. מירי נבו, אחת משדרניות הספורט הבכירות בישראל, לוקחת אותנו לאחורי הקלעים של השידורים הגדולים. איך הופכים ספורטאי לגיבור ומי הנבל, איך הופכים ספורט מסובך לכזה שכולנו מבינים, למה ספורטאי עם חולשות הוא ספורטאי ...

Mark as Played

זומבים וערפדים הם הפכים. אחד רקוב ואחד סקסי, אחד חסר מוח ואחד מבריק, אחד כמעט מת והשני מתפוצץ מחיות. מאות סיפורי זומבים וערפדים לימדו אותנו שיש המון סיבות שונות לפחד מהמוות אבל בעצם סיפרו לנו על החיים עצמם: על שמרנות, נטיות מיניות, קפיטליזם, מלחמת ויאטנם, גזענות ומה באמת נעשה אם יום אחד תהיה מגיפה עולמית שתשאיר את כולנו בבית. 

ראיון עם הערפד, דרקולה, מלחמת העולם z, ליל המתים החיים, דד סט, דם אמיתי, ד...

Mark as Played

מה הקשר בין מין לאוכל? למה אייל שני מגיש "כרוב סגול תינוק בן חצי שנה" ואיך הצליחה מסעדה שלא קיימת להפוך למסעדה הכי לוהטת בלונדון?

את פרק הפתיחה של העונה השנייה אנחנו מתחילים עם שני חושים שבכלל לא מעורבים בצפייה בסרט, בקריאת סיפור או בהאזנה לפודקאסט.

נדבר על טעם ועל ריח, על תאווה ודחייה, ועל הסיפורים הגדולים והקטנים שעומדים בבסיס ההתעסקות באוכל ובבישול.

דרך הסרטים "שוקולד", "שף"...

Mark as Played

פרק מיוחד של הפודקאסט "עושים מזה סיפור" מפצח את המנגנונים של סרטי החג וראש השנה וגם של הצד האפל שלהם:

למה "מת לחיות" הוא בדיוק אותו הסרט כמו "שכחו אותי בבית"? למה הארי וסאלי מפספסים את נשיקת החצות בדקה? למה פרקי חג מולד בסדרות הם איומים ובו זמנית שייכים לעבר? למה אדוארד מ"המספריים של..." הוא בעצם ישו? ומה עשינו באמת בלילה של באג 2000?

פרק על סיפורי חג מולד וערב השנה החדשה. זה כאילו אותו הדבר...

Mark as Played

סיפורים על מסעות בזמן לא תמיד מסתדרים מבחינה לוגית, אבל למי איכפת? כשמרטי מקפליי נכנס לדלוריאן או כשטום קרוז מתעורר בכל פעם מחדש באותו שדה קרב אנחנו מוכנים לוותר על ההגיון.

See omnystudio.com/listener for privacy information.

Mark as Played

למה אנחנו אוהבים סרטי נקמה, מהם הקווים האדומים של מעשי רצח ומה קורה כשאדם אמיתי בונה בולדוזר נקמה קטלני ויוצא למסע

See omnystudio.com/listener for privacy information.

Mark as Played

למה הסביבון של לאונרדו דיקפריו מטריד אנשים עד היום, האם עדיף לפתוח או לסגור ומתי כדאי לסיים? הפודקאסט "עושים מזה סיפור" סוגר עונה ומנסה לברר איך כדאי לעשות את זה

See omnystudio.com/listener for privacy information.

Mark as Played

ראיון אישי עם אחד הסופרים הישראלים המצליחים בעולם, איש הסיפור הקצר, אתגר קרת. איך נולדים סיפורים מרגעים קטנים בחיים, מה הקשר בין הומור לבין חמלה, איזה מערכון של החמישייה הקאמרית נכתב בהזמנת אבא של אתגר ואיך הופכים סיפור מצחיק לכזה שצובט בלב?

See omnystudio.com/listener for privacy information.

Mark as Played

כשהיה צעיר, אתגר קרת התפרנס מכתיבת קדימונים לסרטי אקשן ופרומואים דרמטים להחריד לערוץ הספורט. בשלב מסוים הוא החליט לכתוב סיפור ברוח הדרמטית הזו, ואת התוצאה הוא הקריא באולפן. אנחנו עטפנו את זה יפה לקראת השנה החדשה ואתם מוזמנים להאזין. בשבוע הבא נשדר את הפרק המלא עם אתגר, בו דיברנו על הומור וכתיבה

See omnystudio.com/listener for privacy information.

Mark as Played

סטוריטלינג מאפשר לנו לשנות נקודת מבט ולראות את העולם דרך עיניים אחרות. המבט האחר מזמין אותנו לחוות חמלה, כאב והבנה של האחר, אבל מאתגר את הגבולות שלנו גם דרך הצצה לתוך תודעה מעוותת, לא מוסרית ומורכבת. בפרק הזה נסייר בין נקודות מבט דרך היצירות שלקחו את זה הכי רחוק - ממנטו, מועדון קרב, המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה, בלתי הפיך, לפני השינה, עקרות בית נואשות, שטוחלנדיה, דקסטר, האב, סטארטאפ המציאות המדומה OtheReality שמנסה ללמד ...

Mark as Played

מה היה הסוף המקורי והאפל של אשה יפה, למה אנחנו צופים בסרטי אהבה דביקים וצפויים ואיך זה קשור למצב הזוגיות שלנו? מה לא באמת עובד בסיפור של "חתונמי" ולמה בספרות רומנטית ואירוטית אף פעם לא תקראו על בגידות? נוטינג היל, אישה יפה, היומן, בלייד ראנר, הר ברוקבק, חמישים גוונים של אפור, 365 יום, אבא שלי כתב פורנו, לארס והבחורה האמתית, חתונה ממבט ראשון וראיון מלא תשוקה עם המאסטרית של הרומנים הרומנטיים, הסופרת והעורכת שרית חיים

See ...

Mark as Played

יש סיפורים שמקפיצים אותנו מהכסא ויש כאלו שמצלקים אותנו לכל החיים. בין אם פחד, בהלה או חרדה עמוקה, מדובר במתמטיקה פשוטה של רגש. למה התקלה בכריש של "מלתעות" הפכה את הסרט לכל כך מפחיד, איך המבנה של בית המלון ב"הניצוץ" מוציא אותנו משלוותנו ולמה כשדני קושמרו מדווח על קורונה באמצע תוכנית על קינוחים אנחנו מרגישים אימה?

ד"ר נועם פיינהולץ הוא סטוריטלר ארגוני, חוקר קולנוע וטלוויזיה ופריק של סרטים גרועים.  מעין...

Mark as Played

Popular Podcasts

    Current and classic episodes, featuring compelling true-crime mysteries, powerful documentaries and in-depth investigations.

    Death, Sex & Money

    Anna Sale explores the big questions and hard choices that are often left out of polite conversation.

    Stuff You Should Know

    If you've ever wanted to know about champagne, satanism, the Stonewall Uprising, chaos theory, LSD, El Nino, true crime and Rosa Parks, then look no further. Josh and Chuck have you covered.

    Crime Junkie

    If you can never get enough true crime... Congratulations, you’ve found your people.

    Start Here

    A straightforward look at the day's top news in 20 minutes. Powered by ABC News. Hosted by Brad Mielke.

Advertise With Us
Music, radio and podcasts, all free. Listen online or download the iHeart App.

Connect

© 2024 iHeartMedia, Inc.