הרפובליקה

הרפובליקה

עמנואל אלבז-פלפס מזניקה את המרוץ לנשיאות בצרפת.

Episodes

June 23, 2022 25 mins

הבחירות לנשיאות הסתיימו לפני חודשיים, ואיתם גם הפודקאסט שלנו. אבל השבוע התקיימו בחירות לפרלמנט הצרפתי והתוצאות החריגות גרמו לנו לעשות פרק מיוחד בפודקאסט אחר שאותו אני מגישה – חוץ לארץ. זה נראה לנו הגיוני להביא את הפרק הזה גם למאזיני הרפובליקה, ובמובן מסוים הפרק הזה הוא תוספת מתבקשת לפודקאסט ולמסע שעשינו בו.

תוצאות כמו שהיו בבחירות לפרלמנט לא נראו ברפובליקה מעולם. מפלגת הימין הקיצוני של מארין לה פן, האיחוד...

Mark as Played

פודקאסט "הרפובליקה" עם עמנואל אלבז פלפס - כל מה שמעניין וחשוב לדעת על צרפת ועל הבחירות בצרפת:

היום קשה קצת לדמיין את זה, אבל היו שנים בהן צרפת היתה בעלת הברית הכי גדולה של ישראל. אלו היו שנים קריטיות, גורליות, כפי שמתאר זאת שמעון פרס בקטע הפתיחה של הפרק. פרס גם היה בין האנשים שהפכו את אותן שנים לכל כך היסטוריות.

אבל ירח הדבש של ישראל וצרפת לא החזיק מעמד. שורה של אינטרסים ומהלכים דירדרו את היחסים, וגרמו לרבים בישראל להרגיש נבגדים....

Mark as Played

לאמנדה שפיגל, בת 40 מהעיר מונטריי, יש חנות ספרים. בשנים האחרונות המקום שלה הפך לאחד המקומות הכי "נכונים" בעיר. אמנדה סיפרה לנו איך בתקופת הקורונה הציבור הצרפתי לא הסכים שחנויות כמו שלה ייסגרו. זה פשוט לא עלה על דעתם - וזה הצליח. חנויות ספרים הוגדרו כעסק חיוני, כי בצרפת תרבות זה עניין רציני - כזה שגורם לנשיאים להיבחר על חודו של קול ולאחרים להטביע את שמם בהיסטוריה.

בפרק השישי והלפני אחרון של "הרפובליקה" מתא...

Mark as Played

בשנת 2017, כשהוא רק בן 39, הפך עמנואל מקרון לנשיא הצעיר ביותר בתולדות צרפת. בימים אלו הוא מתמודד לכהונה שנייה, אחרי 5 שנים רצופות משברים, שערוריות דרמטיות וגם הישגים.

למרות שהפערים מצטמצמים, לפי מרבית הסקרים מקרון צפוי להיבחר בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות, שיתקיים ב-24 באפריל, ולהישאר באליזה עד 2027.

בפרק הזה מתארחת דוקטור מרים רוסמן. איתה ננסה להבין מיהו הנשיא מקרון. רפורמטור שמצעיד את צרפ...

Mark as Played

את הפרק הרביעי בפודקאסט אנחנו מתחילים עם אליאן - שרוצה להציל את צרפת. אחרי חודשים שהיא מסתובבת בכינוסי בחירות אין לה ספק בעד מי היא הולכת להצביע. אליאן החליטה להצביע לאריק זמור - המועמד היהודי שמבטא דעות ימין קיצוניות. היא לא רואה בהן דבר קיצוני אלא אמת פוליטית ברורה. בחודשים האחרונים זמור מטריף את המערכת הפוליטית בצרפת ונוגע בפצעים הכי כואבים של הרפובליקה.

ב-10 באפריל ילכו הצרפתים והצרפתיות לקלפי כדי להצ...

Mark as Played

פודקאסט הרפובליקה עם עמנואל אלבז פלפס - כל מה שמעניין וחשוב לדעת על צרפת ועל הבחירות לנשיאות צרפת:

הפרק השלישי של הפודקאסט מתחיל עם דמיאן. ביום שבת אחד, בנובמבר 2018 , הוא הגיע עם משפחתו כדי לאכול ארוחת ארבע בבית הוריו שבפריז. אחרי הארוחה הם החלו לשמוע רעש רב מהרחובות וגילו שבמקום חולפת הפגנה של "האפודים הצהובים". מאוחר יותר, כשירד שוב  אל הרחוב, הוא לא זיהה אותו. פחי אשפה בערו בכל מקום, שברי זכוכית ...

Mark as Played

פודקאסט הרפובליקה  - כל מה שמעניין וחשוב לדעת על צרפת ועל הבחירות לנשיאות צרפת - פרק שני

בפרק הזה, מתארח פרופסור דניס שרביט, ננסה להבין איך השפיע הרזיסטנס על הפוליטיקה הצרפתית, למה מצא עצמו חלק לא מבוטל ממעמד הפועלים בזרועות הימין הקיצוני, מה קרה לצרפת כשהפסיקה לדבר על ימין ושמאל והתחילה להתעסק בשאלות של זהות והגירה, וגם איך שינתה מלחמת יום הכיפורים את החיים של הצרפתים?

...

Mark as Played

פודקאסט הרפובליקה  עם עמנואל אלבז פלפס - כל מה שמעניין וחשוב לדעת על צרפת ועל הבחירות לנשיאות צרפת:

בחודש אפריל יילכו הצרפתים והצרפתיות לקלפי כדי להצביע בבחירות לנשיאות הרפובליקה. ההצבעה הצרפתית, כמו הדמוקרטיה הצרפתית, לא דומות לשום דבר אחר בעולם. הדמוקרטיה הזו התעצבה בשורה של אירועים היסטוריים שהחלו במהפכה המפורסמת, נמשכו בכיבוש הנאצי, בניסיונות הפיכה ובמרד הסטודנטים. כיום הדמוקרטיה הזו נמ...

Mark as Played

Popular Podcasts

    Current and classic episodes, featuring compelling true-crime mysteries, powerful documentaries and in-depth investigations.

    Death, Sex & Money

    Anna Sale explores the big questions and hard choices that are often left out of polite conversation.

    Stuff You Should Know

    If you've ever wanted to know about champagne, satanism, the Stonewall Uprising, chaos theory, LSD, El Nino, true crime and Rosa Parks, then look no further. Josh and Chuck have you covered.

    Crime Junkie

    If you can never get enough true crime... Congratulations, you’ve found your people.

    Start Here

    A straightforward look at the day's top news in 20 minutes. Powered by ABC News. Hosted by Brad Mielke.

Advertise With Us
Music, radio and podcasts, all free. Listen online or download the iHeart App.

Connect

© 2024 iHeartMedia, Inc.