מתחברים - הפודקאסט של שחר בן-פורת

מתחברים - הפודקאסט של שחר בן-פורת

פודקאסט לאנשים הנמצאים במסע התפתחות ורוצים להרחיב את המודעות שלהם לעצמם ולקשר בין המתחולל בתוכם לבין היום-יום

Episodes

October 19, 2023 30 mins

המלחמה של ישראל עם החמאס, שהחלה עם הפלישה הנוראית ב-7.10.23, היא הרקע לפרק המיוחד הזה. זה אינו פרק קל לעיכול - אני מציג בו את התפיסה שלי לגבי הסכסוך הישראלי-ערבי, וכולם יכולים לכעוס עליי. מי שבטוח שהישראלים צודקים יכעס עלי, מי שבטוח שהפלסטינאים צודקים יכעס עלי. וזה בסדר, כי אני כועס על כולם. אבל מי שרוצה ללמוד, אולי יקבל דבר או שניים ממה שאני אומר כאן

Mark as Played

כולנו מרגישים תקועים, כאשר דברים שאנו רוצים שיקרו לא קורים. יש סיבות שונות למצב הזה, והפרק הזה מוקדש לאחת הסיבות העיקריות: העובדה שעלינו לאבד משהו כדי להצליח להגשים את עצמנו. בין אם מדובר באמונה, תפיסה, הרגשה, רצון/חלום, אנשים ו/או מקום בחיים, יש משהו שרק אם נסכים לאבד אותו, נוכל להגשים את עצמנו. מוכנים להשתנות? אם כן, הקשיבו לפרק הזה.

 

עוד תכנים מהעולם של שחר בן-פורת נמצאים באתר טוהר (רשמו טוהר בגוגל או www.tohar.co.il)

Mark as Played

ההתפתחות שלנו נעה בשני צירים - האחד הוא ציר הריפוי, בו אנו מתמקדים במה שיש לרפא בנפש שלנו; והשני הוא ציר החיזוק, בו אנו מתמקדים במה שיש לחזק באישיות שלנו. כלומר, באיכויות, ביכולות ובכשרונות שמהווים אותנו. הפרק הזה מוקדש לציר החיזוק. אני מדבר בו על הסיבה שזה כל כך חשוב לזהות את היש, מסביר מדוע זה קשה לביצוע לפעמים, מתייחס לסוגיה של השוואות, ומזכיר דברים שיכולים לעזור למי שרוצה לראות את היש וליהנות ממנו.

עוד תכנים מהעולם של שחר בן-פו...

Mark as Played

אחת הדרכים הרוחניות הידועות מלמדת את ההולכים בה להתבונן בקיים ולא להזדהות איתו. על פניו זה נשמע מצוין, במיוחד לאור הקשיים והבעיות איתם אנו מתמודדים בחיים שלנו. בפועל, הניסיון לשמור על חוסר הזדהות יכול להעמיק את הקושי וליצור בעיות חדשות. מנגד, אם לומדים הזדהות מודעת, נפתח בפנינו פתח לשינוי ממשי. על המתנה שבהזדהות והבעיה שבהתבוננות, אני מדבר בפרק זה.

 

Mark as Played

בפרק הקודם דיברתי על השתקפויות באופן כללי. הפעם אני צולל לעומק הנושא בעזרת הפוליטיקה - מה אנחנו יכולים ללמוד על עצמנו כאשר אנו מסתכלים על הפוליטיקאים כהשתקפות שלנו? מדוע כדאי לעשות זאת? למה כדאי לשים לב בדרך? ואיך זה משפיע על הקארמה שלנו? אני מסביר את כל זה ועוד בפרק.

רוצים עוד ממני? היכנסו ל-www.tohar.co.il. 

Mark as Played

אחד היסודות בדרך הרוחנית שאני עושה הוא העיקרון האומר "דומה מושך דומה". כלומר, מה שמתרחש בחיים שלי הוא השתקפות שלי - ואני מתכוון לכל דבר בחיים שלי.

 

זה עשויה להישמע פשטני, וזה לרוב מעורר התנגדות - "לא הכל הוא השתקפות" - אבל כאשר מעמיקים לתוך הנושא מבינים, אט אט, את המורכבות שלו ואת החשיבות שלו. זה בדיוק מה שקורה בפרק הזה - 30 דקות על החיים כהשתקפות, על האתגרים שביישום העיקרון הזה ועל התועלת.

 

רוצים עוד ממני? היכנסו ל-www.tohar.co....

Mark as Played

הניסיון להיות הכי טובים במה שאנחנו עושים, להיראות הכי טוב ושהסביבה שלנו תהיה הכי טובה שיש - להיות פרפקט, בקיצור - גובה מאיתנו מחיר כבד. זה מתיש, לא מאפשר לנו ליהנות מהחיים, ואנו סובלים ממאמץ, חרדות, ביקורת ואשמה שאין סיבה לחיות איתם. כן, אפשר לחיות אחרת.

בפרק הזה של הפודקאסט אני מדבר על ההתנהגות הזו, על מה שגורם לנו לחיות כך, ומה אנו צריכים לעשות ולשנות כדי לחיות אחרת. אולי לא יצא לי פרק מושלם, אבל אני די בטוח שיש בו כמה דברי חוכמה...

Mark as Played

הפרק הזה פונה לגברים שבינינו (ונשים מוזמנות להקשיב גם). אני מדבר בו על הבעיה המהותית בתפיסה שלנו את עצמנו כגברים, כיצד היא משפיעה על איכות החיים שלנו ועל מערכות היחסים שלנו עם עצמנו ועם הסביבה שלנו, ומדוע חשוב כל כך ליצור שינוי. אני לא רק מדבר מדוע כדאי להשתנות אלא גם מציע כיצד לעשות את השינוי הזה - כיצד לראות מחדש את הטוב במה שאנו רגילים לראות בתור משהו "לא גברי" ש"אנחנו לא יכולים להיות".

Mark as Played

רכילות היא אחד האמצעים החשובים ביותר שיש לנו כדי ללמוד על החיים, להכיר בעיות ולהתמודד איתן טוב יותר, וגם ליהנות מהחיים. אז מדוע רכילות היא דבר אסור לפי כל כך הרבה דתות, כתות ותפיסות "רוחניות" כאלה ואחרות? אני מתייחס לכך בפרק הזה - מסביר מדוע כדאי לרכל, איך משלבים רכילות עם מודעות עצמית, ומדוע לא לרכל זה להתנתק, למעשה, מהטבע האמיתי שלנו. 

Mark as Played

השליטה והסדר שאנו רגילים לחיות לפיהם אמורים לתת לנו ביטחון ויציבות בחיים. במידה מסוימת זה אולי גם מצליח, אך ככל שהטלטלות בעולם הולכות וגוברות, כך חשוב שנלמד איכות אחרת במקום שליטה: גמישות. מדוע למדנו לשלוט ולחיות לפי סדר מסוים, איך משתחררים מזה, ומדוע זה בעצם חשוב כל כך ליצור את השינוי הזה. בפרק הזה מתמקד בכל זה.

Mark as Played

(אני מתנצל מראש על הבעיה עם איכות ההקלטה).

שיתוף בין אנשים - בזוגיות, במגורים, בעסקים - כוללת בתוכה לא מעט בעיות ומריבות, המביאות לא פעם לסיום השיתוף. כל זה קורה משום שלימדו אותנו שכל אחד מהצדדים לוקח 50% אחריות. בפועל, אם כל אחד לוקח 50% אחריות, התוצאה היא ש-20-30% מהדברים נופלים בין הכסאות.

איך יוצרים שיתוף יציב, בריא, מספק ומוצלח בכל התחומים? בפרק הזה אני משתף בתובנות מלימוד ארוך שנים.

Mark as Played

יש עניין עם להיות צודק - זו הרגשה ממכרת, שמכניסה אותנו להיי, מחזירה לנו תחושה אבודה של ביטחון, ובו בעת הורסת לנו יותר ויותר את החיים, הן ברובד האישי והן ברובד הקולקטיבי.

 

הפרק הזה מוקדש לאחת ההתמכרויות הכי נפוצות והכי פחות מדוברות בחיים שלנו. אני מדבר בפרק הזה על הבסיס להתמכרות הזו, ההשפעות שלה, מדוע היא חזקה כל כך בתקופה הזו, כיצד אפשר להשתחרר מההתמכרות הזו - ומדוע זה בכלל כדאי להסכים לאפשרות שאנו לא צודקים.

Mark as Played

הפלישה של רוסה לאוקראינה היא רק ביטוי אחד, קשה ככל שיהיה, למלחמה בה כולנו נמצאים בה ביום-יום שלנו. מלחמה הבאה לידי ביטוי בביקורת, באשמה, בכעס, מלחמה הבאה לידי ביטוי בוויכוחים, במריבות ובמאבקים כאלה ואחרים, עם עצמנו ואחרים.

 

מה גורם לנו לחיות באופן הזה? איך מפסיקים את המלחמה? מה ומי צריך להשתנות כדי שיהיה לנו שלום בחיינו - ומה זה בעצם אומר? על כל זה ועוד בפרק מיוחד של הפודקאסט. 

Mark as Played

הפרק בפודקאסט הזה עוסק באחת הסוגיות החשובות ביותר, איתן מתמודד כל מי שפונה לקבל עזרה ממטפל, מורה או מתקשר. בעולם של חופש בחירה גדול כל כך, בו יש ריבוי של אנשים שניתן להעזר בהם, חשוב לדעת כיצד לבחור את האנשים המתאימים לנו.

מאחר וכולנו למדנו כי אנו עשויים להיפגע במערכות היחסים בהן אנו מרגישים אהובים, בהן אנו מקבלים עזרה, הרבה פעמים זה מאתגר להבין כי אנו נמצאים במקום שאינו נכון עבורנו. פרק זה מיועד לעזור לכם לקבל את ההחלטות הנכונות, כ...

Mark as Played

הלחץ הבלתי פוסק על אנשים להתחסן, גם אם הם אינם ממש רוצים לעשות זאת, מעצים ומקצין דבר מה שכולנו רגילים אליו: מהרגע בו נולדנו אנו לומדים, לפעמים בדרכים כואבות במיוחד, שה'לא' שלנו אינו לגיטימי, ושאנו חייבים לעשות משהו שאנו לא רוצים.

כל זה מביא לשלל בעיות וקשיים בחיים שלנו, מבעיות אכילה, דרך פגיעות מיניות וכלה בחוסר יכולת לחיות כפי שאנו רוצים. על כל זה אני מדבר בפרק זה, מסביר מדוע חשוב להגיד לא, איך זה קשור לאהבה עצמית, ובאילו מצבים המ...

Mark as Played

מדוע שינוי לא קורה בחיים שלנו, למרות שאנו מרגישים שאנו מוכנים? איך אנחנו יכולים להיות בשלים לשינוי? ואיך אנחנו יודעים שאנחנו מוכנים לשינוי שיקרה? בפרק החדש בפודקאסט אני עונה על כל השאלות הללו, עם כוונה לעזור בתהליכים של הגשמה עצמית ויצירת שינוי טוב ורצוי בחיינו. 

Mark as Played

בדיון סביב החיסונים, אחת הטענות שאני שומע נגד מי שלא מתחסן היא שמדובר באנשים אגואיסטים שלא אכפת להם מאנשים אחרים. הטענה הזו, שנאמרת עם התנשאות וצדקנות, מתעלמת מהעובדה הפשוטה, שכולנו אגואיסטים, כולל האנשים שמתחסנים.

בפרק הזה אני מסביר מדוע כולנו אגואיסטים, כיצד זה משפיע על ההחלטות השונות שאנו מקבלים במהלך החיים, ומדוע - בניגוד לדעה  הרווחת - הסיכוי שלנו לחיות בעולם טוב מבוסס על כך שעוד ועוד אנשים יעשו רק מה שטוב להם.

Mark as Played

מה זה אומר, להיות מטופל או תלמיד רוח? מה האתגר העיקרי שאנו מתמודדים אותו בדרך לשינוי ממשי של החיים שלנו?

מה זה אומר להיות מטפל או מורה רוחני? מה האתגר איתו אנו מתמודדים, שיכול לגרום לנו לפגוע בעצמנו ובאחרים?

מה זה אומר, בעצם, להיות תלמיד? איך זה קשור לכלל מערכות היחסים בחיים שלנו? 

בפרק הזה אני עונה על כל השאלות הללו, מתוך ניסיון רב-שנים כתלמיד וכמטפל גם יחד.

Mark as Played

להיות נידי במערכת יחסים זו התנהגות שלרוב זוכה לרתיעה, שיפוט, כעס ו/או התרחקות. כתוצאה מכך אנו לומדים, לרוב, שאנו צריכים להיות קשים להשגה ולא לחשוף את הצורך שלנו בכל כך בהירות ומיידיות. האם זה באמת חייב להיות כך?

 

בימים האחרונים הגעתי לתובנה חדשה ביחס למרכיבים של הנידיות שלנו - תערובת של צורך ורצון בקרבה עם הכאב האומר "אני לא ראוי". בניגוד לתפיסה הרווחת, לפיה הבעיה היא בצורך שלנו, אני מבין שהגורם לבעיה הוא הכאב. ככל שנרפא אותו, כך ...

Mark as Played

להרגיש שונה מהסביבה זה לרוב אינו קל, בין אם אנו בוחרים ללכת בנתיב שונה ובין אם נולדנו שונים. הזהות המינית שלנו יכולה להבדיל אותנו כמו גם זהות מגדרית, צבע עור, מבנה גוף, מוצא אתני, מעמד סוציו-אקונומי או "רק" הבחירה שלנו לחיות בדרך חיים רוחנית, שהיא לרוב שונה מזו שלפיה גידלו אותנו.

במתח שבין להיות מי שאנחנו לבין להיות שייכים, הפחד יכול בקלות לשכנע אותנו לוותר על עצמנו למען הסביבה שלנו. זה נכון שיכול להיות שנשלם מחיר על כך שנרשה לעצמנ...

Mark as Played

Popular Podcasts

    Current and classic episodes, featuring compelling true-crime mysteries, powerful documentaries and in-depth investigations.

    Death, Sex & Money

    Anna Sale explores the big questions and hard choices that are often left out of polite conversation.

    Stuff You Should Know

    If you've ever wanted to know about champagne, satanism, the Stonewall Uprising, chaos theory, LSD, El Nino, true crime and Rosa Parks, then look no further. Josh and Chuck have you covered.

    Crime Junkie

    If you can never get enough true crime... Congratulations, you’ve found your people.

    Start Here

    A straightforward look at the day's top news in 20 minutes. Powered by ABC News. Hosted by Brad Mielke.

Advertise With Us
Music, radio and podcasts, all free. Listen online or download the iHeart App.

Connect

© 2024 iHeartMedia, Inc.