העתיד עכשיו

העתיד עכשיו

דרור גלוברמן מביא את הסיפורים והאנשים שמעצבים את המחר שלנו, היום. מגזין החדשנות והטכנולוגיה של גלי צה"ל, בכל חמישי, בין 19:00-20:00.

Episodes

October 5, 2023 64 mins

לכבוד החג הכנו עבורכם תוכנית מיוחדת - העתיד עכשיו: קרבות אינטיליגנציה - על מה בינה מלאכותית עושה לצבא, ללחימה, למעמדה ולחוסנה של מדינה. 

נחשוף כאן כמה דרכים מאוד מעניינות שבהן צה"ל משתמש כבר היום בבינה מלאכותית. ממטוסים יורים ועד שיפור תנאי שירות של חיילים. שלא לדבר על מודיעין. גם מרפא"ל יגלו לנו כמה דרכים שפותחות את הראש - איך משתמשים בבינה מלאכותית בשדה הקרב. נדבר על מקומה של ישראל בתחרות הבינה המלאכותית בעולם ובמזרח התיכון - ספ...

Mark as Played

גוגל חוגגת 25 שנה, בזכותה אפשר למצוא תשובה ל(כמעט) כל שאלה בקליק אחד על העכבר, אבל מה הן ההשלכות על העתיד? 

מוכנים שישתילו לכם שבב במוח? כי מחפשים מתנדבים לניסוי חדש מבית אילון מאסק, ולכבוד חג הסוכות שמתקרב, נבדוק איך ההתחממות הגלובלית משפיעה על ארבעת המינים. נשמע טיפים לליקוט פטריות אחראי בעקבות ספר ליקוט קטלני שנכתב על ידי בינה מלאכותית, והאם המדע הבדיוני הצליח לחזות את העתיד?

Mark as Played

ענקיות הטכנולוגיה נגד הרגולציה - מהמשפט של גוגל שנפתח השבוע ועד סוג השקע שנכפה על האייפון החדש, הפעם נדבר על מאבקי הכוח של הרגולטורים נגד ענקיות הטכנולוגיה ואיפה ישראל נמצאת בתמונה הזאת?

על תוכנות הריגול של המשטרה וועדות החקירה, התוכנית של מייקרוסופט להתמודדות עם גל תביעות סביב בינה מלאכותית, ומה מגלה הביוגרפיה החדשה על דמותו של אילון מאסק?

Mark as Played

נבדוק איך בינה מלאכותית חדשנית כבר הצילה חייו של מטופל - ועשתה כמה דברים שעוד לא עושים - נדבר על זיופים והאם אפשר לגלת אותם - ואת מי ההבינה הזו הולכת לשרת - את הקמעונאים והחנויות- או אתנו הקוחות. וגם על מלחמת השפות שבינה מלאכותית מחרחרת. נקפוץ בדרך גם לירח ונחזור לביצועי האקלים של מדינת ישראל

Mark as Played

 שנת לימודים חדשה נפתחת בעוד כמה שעות - ננסה להבין מה הולך לקרות עם בינה מלאכותית בבתי הספר - נדבר על העזרה שהבינה תושיט לעסקים ולמעסיקים - ומה זה אומר עלינו כעובדים וכצרכנים - רמז: לא דברים טובים - וגם על העתירה נגד הקמת ועדת הבדיקה החדשה לפרשת הרוגלות במשטרה  אה, ואם אתם מרכלים עם חברים בוואטסאפ - ובואו, מי לא - תהיו איתנו, יש לנו אזהרה מאד חשובה עבורכם. 

Mark as Played

נשאל למי שייכות יצירות הבינה המלאכותית  - ויש תשובה מעניינת מאוד. כמיליון וחצי מאגרי מידע על ישראלים מסתובבים ברשת - מי מפקח עליהם? וממשלת ישראל שוב משקיעה עשרות מיליונים בהכשרת גברים חרדים להייטק - נשאל כאן האם לאור תצאות העבר - בכלל כדאי? וגם - הודו עשתה היסטוריה על הירח נחיתה ראשונה בקוטב הדרומי. מתי נראה את פרויקט בראשית מגיע לירח ומה עלול לעצור אותו(רמז - כסף)

Mark as Played
August 17, 2023 60 mins

אינטל ביטלה את רכישת טאואר - אבל איך זה קשור למאבק בין סין לארה"ב? הבינה המלאכותית מגיעה למשרדי הממשלה. וגם על איך הבינה המלאכותית יכולה לעזור להורים לעבור את החופש הגדול. הרכבת הקלה נפתחת! סיבה למסיבה אבל גם לדאגה - הקיבולת שלה לא רלוונטית ל-2023. פתרונות חלופים? וכמובן פינת הסביבה והפעם עם דב חנין - אז דיברנו על תחבורה חכמה, אבל אולי במקום לחפש פתרונות טכנולוגיים, צריך פשוט ללכת?

Mark as Played

כמעט שנתיים אחרי המתקפה שהשביתה חלקים גדולים בבית החולים הלל יפה, מתקפה נוספת התרחשה - על בית חולים אחר: בית החולים מעייני הישועה בעיר בני ברק עבר מתקפת כופרה. מי תקף אותו ולמה תוקפים מוסדות רפואיים

 

האם אנחנו רוצים לתת לבינה לאיכותית לחדור לכל פינה בחיים שלנו.  האם המדינה יכולה לרסן את הנזקים הצפויים בעזרת חקיקה נכונה? למה המדינה עוזרת לחרדים להשיג עבודה בהייטק -  אבל לא עוזרת ליוצאים בשאלה - וגם מה קורה עם קרב האגרופים של מאסק...

Mark as Played

נשמע על הקמפיין הסודי של הליכוד נגד גופי תקשורת ישראליים, הסימנים המגונים שנטפליקס משלחת לעבר תסריטאים ושחקנים שובתים בהוליווד לפחות מבחינתכם. נבדוק מי ניצח משיא צריכת החשמל האנרגיה הירוקה או זו המזמהת ולא נתעלם משאלת הנצח - מה קורה להייטק? האם זה מסוכן - ומי אשם?

Mark as Played

יהיו כאן שני משקיעים - אחד הוציא את הכסף החוצה, אחד משאיר. ננסה להבין האם כלשונם של ראש הממשלה ושר האוצר זה משבר קטן וזה חולף - או שזו תחילת ההתדרדרות.  ועל הציפור הכחולה שחטפה חץ ועכשיו - היא איקס. אני מדבר על טוויטר כמובן. טוויטר ז"ל.

Mark as Played
July 20, 2023 55 mins

דרור גלוברמן

Mark as Played

המחאות ממשיכות וחיילי הסייבר שהחליטו - לא נתגייס יותר למילואים. גם על פיתוח חדש שייתר אולי את בדיקות מי השפיר וכמובן על chatGPT והמתחרה החדש של טוויטר - threads. 

Mark as Played

הקרב בין פייסבוק וטוויטר מסלים  - ולא רק בגלל קרב המכות בין אילון מאסק ומארק צוקרברג. על מצב ההייטק, הפוליטיקה והמחאות, גם על החששות מזיופים והונאות בקנה מידה חדש לגמרי בבחירות הבאות בארה",ב - ועל כמה שאנחנו עדיין לא מבינים את היקום. 

Mark as Played

מארק צוקרברג ואילון מאסק החליטו ללכת מכות, אבל מה הוביל לכך? מבינה מלאכותית ועד סייבר -  מה האתגרים הטכנולוגיים שהשב"כ מתמודד איתם? בישראל הולכת ומתפתחת כמעצמת פודטק וכדי להבין איך יראה האוכל בעתיד, החלטנו לנסות להבין מה מגדיר אוכל. וגם, יצאנו לבדוק האם שתיית קולה זירו מסרטנת? 

Mark as Played

זוכרים את חקשוגי הסעודי שנרצח ושלל השערוריות סביב החדירה לטלפונים וחברת NSO? אז NSO חטפה מכה קשה מאד, אבל ייתכן שמי שבאמת נפגעה מהסיפור היתה מדינת ישראל ותעשיית הסייבר ההתקפי שלה. לאחר שסאם אלטמן, מנכל OPENAI הסתובב ברחבי העולם והזהיר מנזקי הבינה המלאכותית , ננסה להבין איזה פיקוח הוא חושב הגענו הכי קרוב שאפשר להגיע למוח המשפטי של סאם אלטמן. לאחר שתבעה כמה חברות שעשו שימוש בלוגו שמזכיר את התפוח הנגוס שלה, אפל דורשת זכויות יוצרים על ...

Mark as Played

בחודשים האחרונים ההקשר היחיד שבו מוזכרת החברה הערבית הוא הפשיעה והאלימות. איכשהו על יזמיות, משקיעים, מהנדסים, וסטארטפים ערבים בישראל כמעט ולא שומעים. זו לא רק אשמתה של התקשורת

חלקם של הערבים בתעשיית ההייטק נמוך בהרבה מחלקם באוכלוסיה והפוטנציאל מבוזבז. 

 

זוכרים את פרשת NSO - השימוש החוקי או הלא חוקי של המשטרה בתוכנות ריגול סלולריות כדי לעקוב אחר חשודים בפעילות פלילית, אגב פגיעה בפרטיות שלהם והפרה של נהלי חקירה? אז גם אחרי ועדת מ...

Mark as Played

הביונסה של עולם הבינה המלאכותית, סאם אלטמן, ביקר בישראל השבוע. נדבר עם מי שפגשו אותו בביקור ונשמע תשובות לשאלות שמעסיקות את כולנו. נבדוק - האם יכולנו להיות מעצמת בינה מלאכותית? מה קרה בדרך והאם אפשר לשנות. בבתי הספר - תלמידים מגישים עבודות שבינה מלאכותית כתבה - והמורים צריכים לחשוף מי באמת כתב. מורים מפתחים שיטות לגילוי תרמיות כאלה. 

אבל רגע - למה לתת בינה מלאכותית להיות כלי לרמאויות, כשהיא יכולה להיות כלי חינוכי נהדר.  אז גם משרד...

Mark as Played

אם חברות הייטק רבות מצטמצמות, אחרות מוציאות מישראל נכסים ועובדים - חברה אחת דוקא תקים את אחד המחשבים החזקים בעולם - ביוקנעם מכל המקומות בעולם ובארץ.  ועל רקע ההכרזה של אינבידיה,  נבדוק האם הממשלה מודעת לסכנות ולאחריות הנדרשת בחופש טכנולוגי כזה? 

האיש החשוב בעולם הבינה המלאכותית, סאם אלטמן, יהודי אמריקאי צעיר שעומד בראש OPENAI, החברה שהביאה לכם את CHATGPT מגיע לישראל. מה מתכנן סם אלטמן בביקורו בישראל ומי החברות הישראליות שיכולות לע...

Mark as Played

לאחר מבצע "מגן וחץ", נשמע על הדרכים שבהם צה"ל משתמש בבינה מלאכותית לטובת פעילות מבצעית משוכללת, יעילה וקטלנית יותר. איך משתמשים בה כדי להציל חיים בשדה הקרב. . ישראל היא מעצמת פודטק ועכשיו גם הממשלה נכנסת לתמונה עם תוכנית לאומית לפודטק - אבל מתי נראה בשר מתורבת בצלחת? וגם על בינה מלאכותית במוסיקה  עם יזם הייטק בשם יוני בלוך שניסה לכתוב את הסינגל שלו עם בינה מלאכותית. איך יצא? 

Mark as Played

עלייה בכמות פעולות הסייבר האיראניות נגד ישראל, כך חושף דוח חדש של מיקרוסופוט, כשהפעם - המאמצים האיראניים הם דווקא נגד את דעת הקהל שלנו הישראלים, למה? על מה מציעות לנו קופות החולים בעזרת בינה מלאכותית כבר היום.  ועל התגשמות החששות - ההייטק הישראלי כבר במשבר עמוק. 

Mark as Played

Popular Podcasts

    Current and classic episodes, featuring compelling true-crime mysteries, powerful documentaries and in-depth investigations.

    Death, Sex & Money

    Anna Sale explores the big questions and hard choices that are often left out of polite conversation.

    Stuff You Should Know

    If you've ever wanted to know about champagne, satanism, the Stonewall Uprising, chaos theory, LSD, El Nino, true crime and Rosa Parks, then look no further. Josh and Chuck have you covered.

    Crime Junkie

    If you can never get enough true crime... Congratulations, you’ve found your people.

    Start Here

    A straightforward look at the day's top news in 20 minutes. Powered by ABC News. Hosted by Brad Mielke.

Advertise With Us
Music, radio and podcasts, all free. Listen online or download the iHeart App.

Connect

© 2024 iHeartMedia, Inc.