All Episodes

April 18, 2023 60 mins

קשה היה שלא להיתקל בימים האחרונים בסערת המסעות לפולין. הסערה הזו שמלווה אותנו כבר למעלה מחמש שנים, מקבלת בכל סיבוב זווית חדשה. כל הזוויות האלה מקיפות סוגייה אחת בוערת: חלקו של העם הפולני בהשמדת העם היהודי בשואה. לא מדובר בעוד סוגיה, אלא באחת הסוגיות הרגישות ביותר שנוגעת גם ליחסים שבין ישראל -פולין. זהו למעשה מאבק על האמת ההיסטורית, כזו שיש כאלה שמנסים לשכתב אותה. הפולנים כבר שנים מובילים תהליכים שנועדו לנקות את שמם משיתוף פעולה עם הנאצים, ואף העבירו חוק בנושא שמאיים לשלוח למאסר את מי שמאשים את העם הפולני בשיתוף פעולה עם הנאצים בהשמדת העם היהודי. לעומת זאת, הניצולים שעדיין חיים, חוקרי השואה ורבים בישראל ובתפוצות אינם מוכנים לאפשר לניקוי האשמה הפולני להתקבע בתודעה, ואף רואים בו סוג של הכחשת שואה.

הפעם ננסה לספר את סיפורם של הניצולים, אלה שנרדפו על ידי שכיניהם בני העם הפולני, בעזרת הרב שלום מלול, ראש ישיבת אמי"ת אשדוד שמשמש כבר מעל עשור כמדריך מסעות ופולין.

האזינו לנו בספוטיפיי ובגוגל פודקאסט. 

See omnystudio.com/listener for privacy information.

Mark as Played

Advertise With Us

Popular Podcasts

Dateline NBC
Stuff You Should Know

Stuff You Should Know

If you've ever wanted to know about champagne, satanism, the Stonewall Uprising, chaos theory, LSD, El Nino, true crime and Rosa Parks, then look no further. Josh and Chuck have you covered.

The Nikki Glaser Podcast

The Nikki Glaser Podcast

Every week comedian and infamous roaster Nikki Glaser provides a fun, fast-paced, and brutally honest look into current pop-culture and her own personal life.

Music, radio and podcasts, all free. Listen online or download the iHeart App.

Connect

© 2024 iHeartMedia, Inc.