All Episodes

July 20, 2022 2 mins

بیت کوین، یک رمز ارز یا ارز دیجیتال می باشد که در سال 2009 توسط خالق ناشناس آن، ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد. اما اختراع ساتوشی ناکاموتو به اینجا ختم نمی شود و به همراه ساخت بیت کوین، شبکه بلاک چین که تکنولوژی مادر بیت کوین بوده هم ایجاد شد. 

برای دریافت بیت کوین، شما نیاز به ماینر یا دستگاه استخراج بیت کوین دارید، همچنین شما می توانید از پلتفرم های تبادل و خرید و فروش ارز دیجیتال نظیر اوکی اکسچنج، خرید و فروش بیت کوین انجام دهید. 

خرید و فروش بیت کوین در اوکی اکسچنج

جهت خرید و فروش بیت کوین از پلتفرم دانش بنیان اوکی اکسچنج، نیاز است تا ابتدا یک حساب کاربری ایجاد کنید. مراحل احراز هویت را طی کنید و سپس وارد قسمت تبادل سریع OTC یا بخش بازار شوید، مقدار بیت کوینی که مدنظرتان است را انتخاب کنید و پس از طی کردن مراحل خرید یا فروش، موجودی ریالی یا ارزی آن در کیف پول اختصاصی شما موجود است. به طور کلی میتوان گفت خرید بیت کوین از اوکی اکسچنج سه مرحله دارد: 

  1. وارد حساب کاربری خود در اوکی اکسچنج شوید و یا اگر حساب کاربری ندارید، یک حساب ایجاد کنید. (آموزش ساخت حساب کاربری در اوکی اکسچنج)
  2. وارد قسمت تبادل سریع شوید و رمز ارز بیت کوین را انتخاب کنید
  3. هر تعداد شیبا که مدنظرتان است را خریداری کنید و پس از تکمیل شدن فرآیند خرید، کوین مدنظر به کیف پول داخلی شما در اوکی اکسچنج انتقال می یابد.

فروش بیت کوین در ایران

اگر شما از قبل بیت کوین دارید یا از یک صرافی ارز دیجیتال دیگری بیت کوین خریداری کردید و حالا تصمیم گرفته اید تا آن را بفروشید، به راحتی می توانید با طی کردن مراحل زیر، شروع به ثبت سفارش فروش بیت کوین کنید:

  1. وارد حساب کاربری خود در اوکی اکسچنج شوید و یا اگر حساب کاربری ندارید، یک حساب ایجاد کنید. (آموزش ساخت حساب کاربری در اوکی اکسچنج)
  2. وارد قسمت تبادل سریع شوید و رمز ارز بیت کوین را انتخاب کنید
  3. هر تعداد شیبا که مدنظرتان است را وارد کنید و سپس فرآیند فروش این رمزارز را دنبال کنید.

بیت کوین (BTC) چیست؟

با به وجود آمدن اولین ارز رمزنگاری شده در دنیا یعنی بیت کوین (bitcoin)، معاملات رمزارزی نیز محبوبیت ویژه‌ای را در میان جهانیان به دست آورد و می‌توان گفت خرید بیت کوین تبدیل به یکی از اولویت های مهم معامله‌گران در جهت سرمایه‌گذاری شد. 

BTC در واقع یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که در یک نامه سفید (وایت پیپر) در سال 2008 میلادی توسط شخصی یا گروهی از افراد با استفاده از نام مستعار ساتوشی ناکاموتو معرفی و پس از آن اندکی بعد در ژانویه 2009 راه اندازی شد.

از بیت کوین (Bitcoin) به عنوان یک ارز رمزنگاری شده نظیر به نظیر (peer-to-peer) یاد می‌شود، به این معنی که تمام تراکنش ها مستقیماً بین شرکت کنندگان برابر و مستقل بدون نیاز به هیچ واسطه ای برای اجازه یا تسهیل آن اتفاق می افتد. از جهتی به گفته ناکاموتو یکی از اهداف اصلی وی برای ایجاد بیت کوین بحث غیر متمرکز بودن یا decentralization آن بود. به این معنا که بیت کوین با بهره بردن از شبکه زنجیره بلوکی (block chain) خود می‌تواند به راحتی، با کارمزد پائین و سرعت مناسب به سراسر جهان منتقل شود.

نکته حائز اهمیت این است که پیش از اختراع بیت کوین یا همان BTC برخی از مفاهیم مربوط به نوع مشابهی از ارز الکترونیکی غیرمتمرکز وجود داشت؛ اما پروژه بیت کوین تبدیل به نخستین ارز دیجیتالی شد که با موفقیت تحقق یافت. بعد تر سایر ارز ها نظیر اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC) و… به بازار کریپتوکارنسی وارد شدند.

چه کسانی بنیانگذار بیت کوین هستند؟

توجه داشته باشید که چنانچه شما قصد خرید بیت کوین یا هر توکن و ارز دیگری را دارید، شناخت بنیانگذاران و ریشه‌ی آن فوق العاده اهمیت دارد و باید که راجع به آن کسب اطلاع مناسبی داشته باشید. همانطور که در جملات پیشین نیز گفتیم، مخترع اصلی بیت کوین با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) شناخته می شود و تا به حال، هویت واقعی فرد - یا سازمان - پشت این نام مستعار، ناشناخته باقی مانده است.

در تاریخ 31 اکتبر 2008 بود که ناکاموتو مقاله سفید بیت کوین را منتشر کرد؛ در آن جزئیات نحوه اجرای ارز آنلاین نظیر به نظیر شرح داده شده است. آنها پیشنهاد کردند که از لجر غیرمتمرکز تراکنش های دسته ای (به نام بلاک) که توسط الگوریتم های رمزنگاری ایمن می‌شوند، استفاده شود. بعدها کل این سیستم، زنجیره بلوکی یا به انگلیسی بلاک چین نامیده شد.

جالب اینجاست که تنها دو ماه بعد، در 3 ژانویه 2009، ناکاموتو اولین بلوک شبکه BTC را استخراج کرد که به عنوان بلوک جنسیس شناخته می شود و به این ترتیب اولین ارز دیجیتال در جهان متولد شد. 

با این حال، در حالی که ناکاموتو مخترع اصلی بیت کوین و همچنین ن

Mark as Played

Advertise With Us

Popular Podcasts

Dateline NBC
Death, Sex & Money

Death, Sex & Money

Anna Sale explores the big questions and hard choices that are often left out of polite conversation.

Stuff You Should Know

Stuff You Should Know

If you've ever wanted to know about champagne, satanism, the Stonewall Uprising, chaos theory, LSD, El Nino, true crime and Rosa Parks, then look no further. Josh and Chuck have you covered.

Music, radio and podcasts, all free. Listen online or download the iHeart App.

Connect

© 2024 iHeartMedia, Inc.