על מה כל הסיפור?!

על מה כל הסיפור?!

סדרה קלילה על הספרים שאתם מכירים את שמם, אבל אף פעם לא מצאתם זמן לקרוא... בכל פרק צוף תסקור ספר אחד מדובר במיוחד, כזה שהייתה לו השפעה על עולם הספרות ו/או על ההוויה הישראלית והאנושית. צוף תספר בקצרה על עלילת הספר ואיך התקבל בעולם. קריינות, כתיבה, הפקה, עריכה/עריכת סאונד: צוף וייסבוך בקרת איכות: מיכל פייקין, גיא בן-נון הספרים המדוברים בפודקאסט ולספרים נוספים, ניתן להכנס ל:אתר עברית

Episodes

June 22, 2022 24 mins

בפרק היום נעסוק בספר ״הזר״ של הסופר והפילוסוף ״אלבר קאמי״.
נכנס אל תוך עומקה של הנובלה הקצרה והמורכבת הזו ונראה איך גיבור הספר, שנמנע מלהתעסק ברגשות -  מצליח להפעיל אצלנו, הקוראים, כל כך הרבה רגש. 


הספר באתר עברית: הזר


קריינות, כתיבה והפקה/עריכת סאונד: צוף וייסבוך
בקרת איכות: גיא בן נון

Support the show: https://www.e-vrit.co.il/

See omnystudio.com/listener for privacy inform...

Mark as Played

סיפור חייה של וירג'יניה וולף יכול לספק טרילוגיה שלמה.
יחסיה עם הוריה, ההתעללות המינית שהיא עברה מגיל 6 ועד גיל 24 על ידי שני אחיה למחצה, התמוטטות העצבים בגיל 12 ודיכאונות שליוו אותה לאורך חייה אשר הובילו אותה לבסוף לשים קץ לחייה.
בפרק היום, נעסוק בספרה ״אל המגדלור״ אשר יצא לאור בשנת 1927. 


הספר באתר עברית: אל המגדלור


קריינות, כתיבה והפקה/עריכת סאונד: צוף וייסבוך
בקרת א...

Mark as Played

בשנת 1955 יצא לאור ספרו של ולדימיר נבוקוב - ״לוליטה״. הספר היה מעל לחצי שנה בראש רשימת רבי המכר ואף הגיע למכירות של מעל ל-50 מיליון עותקים בכל העולם!
אך.. האם כל מי שקנה אותו באמת קרא אותו? מה שבטוח זה שמי שכן קרא אותו, מבין שהרומן הזה - לא דומה לשום דבר שנכתב כאן בכל תולדות הספרות העולמית!
חושבים שאני מגזימה? אתם מוזמנים להאזין לפרק העוסק בספר ולשפוט בעצמכם.


הספר באתר עברית: לוליטה


Mark as Played

הפרק היום לא יעסוק בחסידות ברסלב. לא בנערים הרוקדים ברחובות ולא בעומסים בשדה התעופה לפני ערב ראש השנה, אלא במעשייה אחת מבין רבות של רבי נחמן מברסלב. נבין מי היה הרבי מבעד לכיפה הגדולה (רמז: אקזיסטנציאליסט, משורר רגיש, סופר מחונן ופורץ דרך) ונכנס לעומק של הסיפור המופלא הזה, העוסק בגילוי עצמי ובמסע החיים של כל אדם באשר הוא. 


הספר באתר עברית: כל סיפורי רבי נחמן מברסלב
הספר באתר עברית: סיפורי מע...

Mark as Played

בשנת 1930 יצא לאור As i lay dying ספרו של ויליאם פוקנר, מי שנחשב בעיניי רבים לסופר האמריקאי החשוב והמשפיע ביותר של המאה העשרים. בשנת 1980 תורגם הספר לשפה העברית בשמו ׳בשוכבי גוועת׳. ב-2018 תורגם הספר מחדש ויצא בהוצאת פן, בשם - ׳בבוא מותי׳.
א.ב יהושע, אחד הסופרים הגדולים והמשפיעים ״שלנו״, אשר מתארח בפרק זה - מדבר על פוקנר ועל ההשפעה הרבה שהייתה לו עליו. 


הספר באתר עברית: בבוא מותי


Mark as Played

אדגר אלן פו היה סופר, משורר, מבקר ועורך אמריקאי הידוע בעיקר בזכות סיפורים קצרים ושירים מעוררי דמיון שכבשו את לבם וענינם של המוני קוראים ברחבי העולם. 
ליצירותיו היתה השפעה עמוקה על הספרות האמריקאית והבינלאומית. ספריו הפכו לקלאסיקה ספרותית.
הסופר הגותי הזה שכתב סיפורים מלאי מסתורין ואימה - הם אלה שהולידו את ז'אנר הסיפור הבלשי ואף עיצבו את דמותו של הבלש המודרני של היום.
בפרק היום נתמקד בטרילוגיית הבלש דופן:<...

Mark as Played

ניקולאי ו. גוגול נולד אי שם בתחילת המאה ה-19. מתי בדיוק? באחד באפריל. חג השוטים.
גוגול הוא אחד הסופרים הגדולים והחשובים ביותר בעולם הספרות ויש שהכתירו אותו לגדול מכולם בספרות הרוסית.
בפרק זה, אני אתמקד בשני סיפורים מתוך קובץ הסיפורים: ״סיפורים פטרבורגיים״ - ׳האף׳ ו׳האדרת׳.
אך הפעם, לא אעשה זאת לבד, כי מי שיצטרף אלי היום הוא לא אחר מאשר הסופר, משורר, תסריטאי, מנחה הטלויזיה והרדיו והעתונאי - ליאור דיין.
ליאו...

Mark as Played

מכירים את זה שכולם סביבכם מדברים על הספר ההוא, נו, הספר ההוא של הסופר ההוא, זה שקיבל עליו פרס.. נו, זה הפך לרב מכר, נו.. זה שאתם משתוקקים לקרוא כבר מלא זמן אבל לא יצא לכם עוד להגיע אליו.. ולא, אתם לא מדמיינים, כולם אכן מדברים על אותו ספר, זה שדווקא קניתם והבטחתם לעצמכם כבר אינספור פעמים שבחופשה הבאה שלכם אתם תקחו אותו איתכם וסוף סוף תקראו אותו!! רק שבינתיים, הוא מעלה אבק בעודו מונח מעל ערימת ספרים נוספים שגם אותם עוד ל...

Mark as Played

הספר למאטיס יש את השמש בבטן יצא לאור בהוצאת הקיבוץ המאוחד בשנת 1995. הוא זכה להצלחה פנומנלית, יוצאת דופן בקטע יוצא דופן ומכר בין לילה כמות היסטרית של עותקים, מה שהפך את קציר לאחת הסופרות העבריות הטובות ביותר בארץ וכל זה כשהיא רק בת 32..
אז מה הפך את הספר הזה לכזה שגם בקריאה השניה והשלישית שלו - לא מפסיקה להתהפך לנו הבטן..?


הספר באתר עברית: למאטיס יש את השמש בבטן


קריינות, כתיב...

Mark as Played

הסופר אהרן אפלפלד ז״ל נפטר בשנת 2018. ספרו ״תימהון״, בו נעסוק בפרק זה, יצא לאור בשנת 2017 בהוצאת כנרת זמורה-ביתן והוא היה הספר האחרון שיצא לאור לפני שהוא נפטר.
אפלפלד כתב עשרות שירים, רומנים ונובלות אשר זיכו אותו בשלושה עשר פרסים בארץ ובעולם וכתביו תורגמו לעשרות שפות. 
בפרק זה נחשף לרבדים נוספים באישיות המופלאה של אפלפלד ולסגנון הכתיבה הכה מיוחד שלו.
ופעם אחת ולתמיד, נפריך את הטענה שחוזרת על עצמה שוב ושו...

Mark as Played

״יבוא רגע ואחד מהשניים ישאל: מתי ניפגש שוב? וזה יהיה הסימן שמשהו נגמר ומתחיל משהו אחר, וחסד הימים הראשונים, אם אמנם היה שרוי על השניים, יתפוגג והיה כלא היה..״
בשנת 1997, יצא לאור ספרו השישי של הסופר יהושע קנז זכרונו לברכה. הספר נקרא "מחזיר אהבות קודמות". קנז הוא אחד הסופרים העבריים החד פעמיים שהיו כאן, הוא היה אדם פשוט, צנוע וענו, הוא התנער מקבלת כבוד ופרסים, הוא לא נהג להתראיין והוא תמיד נתן לספרים שלו, למילים ...

Mark as Played

הספר ״והכלה סגרה את הדלת״, אשר יצא לאור בשנת 2016 בהוצאת כתר, הוא הספר השביעי שפירסמה רונית מטלון לאחר שישה ספרים משמעותיים בספרות העברית. הספר תורגם ל-6 שפות שונות ואף זיכה את רונית בתואר כלת פרס ברנר לשנת 2017. רונית מטלון עליה השלום נפטרה שנה לאחר יציאת הספר לאור, כשהיא בסך הכל בת 58. 
את הפרק ילווה בקולו וחוכמתו הסופר דרור משעני. דרור היה העורך של הספר "והכלה סגרה את הדלת" ואחד מחבריה הקרובים ביותר של רונית...

Mark as Played

בפרק הפותח את הסדרה נדבר על הספר שכולם מדברים עליו - ״זיכרון דברים״ מאת הסופר יעקב שבתאי ז״ל וננסה להבין מה יש בספר הזה ששינה את פני התרבות הישראלית ומעבר לכך, את הספרות העברית. 


הספר באתר עברית: זכרון דברים


קריינות, כתיבה והפקה/עריכת סאונד: צוף וייסבוך
בקרת איכות: מיכל פייקין, גיא בן נון

Support the show: https://www.e-vrit.co.il/

See omnystudio.com/listener for privacy in...

Mark as Played

Popular Podcasts

    Current and classic episodes, featuring compelling true-crime mysteries, powerful documentaries and in-depth investigations.

    Death, Sex & Money

    Anna Sale explores the big questions and hard choices that are often left out of polite conversation.

    Stuff You Should Know

    If you've ever wanted to know about champagne, satanism, the Stonewall Uprising, chaos theory, LSD, El Nino, true crime and Rosa Parks, then look no further. Josh and Chuck have you covered.

    Crime Junkie

    If you can never get enough true crime... Congratulations, you’ve found your people.

    Start Here

    A straightforward look at the day's top news in 20 minutes. Powered by ABC News. Hosted by Brad Mielke.

Advertise With Us
Music, radio and podcasts, all free. Listen online or download the iHeart App.

Connect

© 2024 iHeartMedia, Inc.